spot_img
vineri, noiembrie 22, 2024
HomeLocal BTMunicipiul Botoşani la un pas de faliment din cauza defunctei Termica

Municipiul Botoşani la un pas de faliment din cauza defunctei Termica

Primăria municipiului Botoşani se confruntă cu o situaţie fără precedent. Pe 5 mai, municipalitatea a fost somată de către Cabinetul executorilor judecătorești Carmen Șfaițer – Sorin Gavriliuc să plătească 89.927.229 de lei, din care 40.102.000 de lei reprezentând debitul, 48.909.000 de lei dobânda calculată din 2010, 895.815 de lei cheltuieli de executare silită şi 19.500 de lei, cheltuieli de judecată.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

O altă solicitare vizează suma de 9.329.000 de lei, reprezentând chiria aferentă spaţiilor folosite de Modern Calor pentru instalaţii, din punctele termice. Dintre cei 9.329.000 de lei, 6.512.775 de lei reprezintă debitele aferente folosirii spaţiilor, 8.890 de lei – cheltuieli de judecată, 2.709.000 de lei dobândă legală.

Acest demers este urmarea mai multor procese iniţiate începând cu anul 2011 de către lichidatorul Constantin Lulu Dascălu. Lichidatorul a solicitat instanţei anularea facturii din 2010, prin care patrimoniul Termica a fost preluat de municipalitate, după care cedat noului operator Modern Calor.

Primăria trebuie să achite aceste sume în şase luni

După primirea somaţiei, conducerea  Primăriei Botoşani a discutat cu executorul judecătoresc pentru a obţine o păsuire. Practic, dacă s-ar ajunge la blocarea conturilor primăriei, municipalitatea nu va avea bani pentru asigurarea cheltuielilor cu funcţionarea oraşului şi pentru investiţii.

Am primit somaţia şi urmează ca în termen de şase luni noi să găsim o soluţie. Am discutat ieri cu domnul executor şi i-am explicat că Ordonanţa 22 din anul 2002 prevede că, <creditorii chirografari (creditorul a cărui creanţă nu este garantată prin garanţii personale sau reale, ci numai prin dreptul de gaj general asupra patrimoniului debitorului – n.r.) ai instituţiilor publice pot să-şi satisfacă creanţele prin executare silită în condiţiile dreptului comun, înainte de împlinirea termenului de şase luni>. Deci şase luni poate să ne mai păsuiască. Încercăm în termen de şase luni să vedem cum facem. I-am spus şi executorului că noi suntem gospodarul oraşului. Ar însemna să rămână totul de izbelişte. Sperăm să depăşim şi această problemă”, a declarat Mirela Gheorghiţă, directorul economic al primăriei.

Falimentul societăţii Termica a fost declarat în 2010

Patrimoniul defunctei societăţi de termoficare a trecut la municipalitate, iar în toamna aceluiaşi an şi-a început activitatea noul operator, Modern Calor. În 2011, Constantin Lulu Dascălu s-a adresat instanţei motivând că patrimoniul Termica a fost subevaluat şi a avut câştig de cauză. Constantin Lulu Dascălu a obţinut în instanţă anularea facturii prin care bunurile Termica au fost preluate de către municipalitate şi ulterior predate la Modern Calor.

În martie 2016, Constantin Lulu Dascălu a preluat 28 de puncte termice şi tot atunci atunci a anunţat că va continua demersurile în instanţă, deoarece datoriile fostei societăţi de termoficare se ridicau la 120 de milioane de lei.

Alte şase puncte termice au fost predate de către municipalitate lichidatorului, în iunie 2018.

Finanţare europeană pentru modernizarea sistemului de termoficare

În anul 2011, când lichidatorul Termica iniţia primele procese în instanţă, municipalitatea semna contractul pentru 45,2 milioane de euro, bani care au fost investiţi în reabilitarea sistemului de termoficare. Proiectul s-a încheiat în decembrie 2015. Botoşaniul are unul dintre cele mai moderne sisteme de termoficare din ţară, însă acest lucru nu se reflectă în numărului clienţilor casnici. Modern Calor mai avea la finalul anului trecut 10.390 de clienţi casnici. Lipsa clienţilor casnici este compensată de instituţiile publice şi agenţii economici care au contracte cu Modern Calor.

 

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer acoperit de nori
0.6 ° C
1.6 °
0.6 °
75 %
1.6kmh
100 %
vin
2 °
sâm
1 °
Dum
1 °
lun
3 °
mar
2 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Multă lume încă nu s-a hotărât cu cine votează. O fi din cauza ofertei bogate.

EDITORIAL

Cu stupoare constatăm în aceste zile că în mizerabila „Ciorbă” (am făcut referire la Vladimir Ciorbă, soțul pesedistei Laura Vicol, unul din creierele acestei...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...