Drumul Botoșani – Târgu Frumos a devenit un calvar pentru șoferi.
Procesele de îngheț-dezgheț, intemperiile din ultima perioadă și intervențiile superficiale asupra lui făcute în ultimii ani pe motiv că e prins în programul de modernizare își spun acum cuvântul. Cele mai proaste sectoare sunt pe teritoriul județului Botoșani, care au fost neglijate ani la rând. Până la demararea lucrărilor de modernizare, nimeni nu mai are niciun interes să-l repare, așa că în această vară va trebui să circulăm cu grijă pe acest sector. „Odată cu semnarea contractului de modernizare, contractantul preia drumul pentru lucrări. Tot în sarcina sa este și întreținerea drumului, atât pe timp de vară cât și pe timp de iarnă”, susține un reprezentant al regionalei de drumuri din Moldova.
Constructorul a început proiectarea
Pe de altă parte, constructorul nu are niciun interes economic să plombeze, în condițiile în care peste câteva luni va trece la decopertarea asfaltului pentru a-l moderniza. „Am văzut tot felul de ingineri care iau probe de pe drum. Se pare că vor să facă repede proiectarea. Oricum, drumul aproape că a devebit necirculabil”, a declarat un botoșănean care a protestat frecvent pentru drumuri bune în Moldova.
Contractul de modernizare, semnat în urmă cu o lună
În urmă cu o lună, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractul de „Proiectare și execuție DN 28B Târgu Frumos – Botoșani” cu reprezentantul unei asocieri de firme conduse Aqua Parc Slobozia. Din asociere mai fac parte Mavgo Holding (Taşca – Neamţ), firma slovacă Vahoslav (Slovacia) și Trameco (Bihor). De asemenea, mai sunt și șase subcontractanți, care vor contribui cu procente cuprinse între 0,1 și 1,3 la realizarea lucrării.
Valoarea la care s-a adjudecat proiectul a fost de 267,3 milioane de lei la care se va adăuga TVA-ul, cu 1,3 milioane de lei mai puțin decât valoarea estimată la care a fost scoasă lucrarea la licitație.
Din momentul semnării contractului curge termenul alocat proiectării, cinci luni, iar de la sfârşitul lunii octombrie, cel mai târziu, ar trebui să se înceapă execuția. „Este foarte bine că e pe fonduri europene. Acest lucru ne dă speranța că poate fi realizat mai repede, pentru că decontările europene sunt mai rapide… Foarte bine că s-a semnat contractul, pentru că putem face și noi demersurile pentru demararea proiectării. Să vedem cum terminăm proiectarea și să începem și execuția în acest an”, a spus Ginel Vlasie, administratorul Aqua Parc Slobozia, care este convins că termenul de execuție, dată fiind finanțarea europeană, va fi mai mic decât cel prevăzut în contract, 24 de luni.
Constructorul va trebui să asigure opt ani de garanție a lucrărilor începând din momentul recepției finale.
Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru drumul naţional 28B, Târgu Frumos – Botoşani, în lungime de 71,512 kilometri, dintre care 39 de kilometri pe teritoriul judeţului Botoşani, iar investiţia mai cuprinde reabilitarea a opt poduri pe tot traseul şi construirea unuia nou.