Unul dintre şoferii implicaţi în tragicul accident rutier produs pe 30 aprilie 2016 în Darabani şi soldat cu decesul unei tinere în vârstă de 22 de ani a ajuns să fie dat în urmărire internaţională. Condamnat la opt ani, şapte luni şi 10 zile de închisoare cu executare pentru omor, tentativă de omor calificat, conducerea unui vehicul sub influenţa băuturilor alcoolice şi împiedicarea sau îngreunarea circulaţiei de drumurile publice, Florin Stănescu nu a putut fi încarcerat după pronunţarea sentinţei definitive întrucât ar fi plecat din ţară.
Eliberat din arest în timpul procesului şi plasat sub control judiciar, el figura cu reşedinţa în municipiul Cluj Napoca (jud. Cluj), dar în momentul în care s-au dus să-l încătuşeze, în baza mandatului de executare a pedepsei, poliţiştii clujeni nu l-au mai găsit. Prin urmare, pe numele lui a fost emis un mandat european de arestare, Florin Stănescu fiind dat în consemn prin intermediul Interpol.
Interesant este că bărbatul, în vârstă de 49 de ani, are şi cetăţenie franceză, iar din acest motiv Tribunalul Botoşani poartă o adevărată corespondenţă cu autorităţile judiciare din Hexagon pentru punerea în aplicare a sentinţei emisă de magistraţi. Mai ales că există informaţii că acesta ar fi în Franţa.
În schimb, celălalt şofer condamnat în acelaşi dosar pentru aceleaşi fapte, Emil Bujor, a fost ridicat de poliţiştii din Darabani imediat după pronunţarea sentinţei, ei fiind încarcerat pentru executarea pedepsei.
Condamnare după o tragedie în trafic
Cei doi au fost condamnaţi definitiv pe 1 aprilie 2019 de Curtea de Apel Suceava la câte opt ani, şapte luni şi 10 zile de închisoare cu executare pentru omor, tentativă la omor calificat, conducerea unui vehicul sub influenţa alcoolului şi împiedicarea sau îngreunarea circulaţiei pe drumurile publice, în urma tragediei care a avut loc pe 30 aprilie 2016, în Darabani. Era sâmbăta de dinaintea Paştelui, când cei doi au băut, după care s-au luat la întrecere cu maşinile pe cea mai circulată stradă din Darabani. În timp ce goneau cu aproape 150 de kilometri pe oră, autoturismele rulând paralel, cei doi nu au mai observat din timp că din sensul opus venea un VW Golf condus regulamentar de Anda Dănăilă, iar pe celălalt sens se afla un atelaj hipo, condus de Florentin Hriţcu. În întrecerea lor nebună, cei doi s-au acroşat reciproc lateral, după care autoturismul lui Florin Stănescu, care se afla pe contrasens, s-a izbit violent în VW Golf condus de Anda Dănăilă, iar autoturismul lui Emil Bujor a izbit din spate atelajul hipo.
În urma accidentului, a rezultat decesul tinerei, iar fratele ei, Şerban Giovani Dănăilă a fost rănit grav, necesitând 70-80 zile îngrijiri medicale pentru vindecare. De asemenea, au suferit leziuni şi persoanele care se aflau în atelajul hipo. Astfel, Gheorghe Cliveţ a avut nevoie de 100-120 zile îngrijiri medicale, Constantin Prodan de 11-12 zile îngrijiri medicale şi Florentin Hriţcu 14-15 zile îngrijiri medicale.
În urma recoltării a câte două probe biologice de sânge de la cei doi şoferi a reieşit că Florin Stănescu prezenta o alcoolemie de 1,50 g‰, respectiv 1,35 g‰, iar Emil Bujor prezenta o alcoolemie de 1,10 g‰, respectiv 0,90 g‰. Ancheta ce a urmat avea să scoată la iveală că tragedia a avut loc pe fondul acestei întreceri cu maşinile. Din acest motiv, în loc să fie acuzaţi de ucidere din culpă, ei au fost puşi sub urmărire penală pentru omor, anchetatorii considerând că cei doi au acţionat conştient. Arestaţi la câteva zile de la tragedie, ei au fost trimişi în judecată şi condamnaţi definitiv la închisoare cu executare.