Asociaţia Pro Infrastructură pune la dispoziţia şoferilor o hartă interactivă a calităţii drumurilor din România. Actualizată la fiecare 24 de ore, consultarea acesteia se poate dovedi a fi o decizie inspirată înainte de a porni la drum lung, pentru a evita nervi.
Principalele drumuri, cele naţionale şi o parte dintre cele judeţene sunt colorate în funcţie de calitatea lor. Astfel, drumurile colorate cu albastru sunt considerate ca fiind excelent, cele cu verde – bune, cele cu portocaliu sunt considerate ca fiind proaste, în timp ce drumurile roşii sunt de foarte proastă calitate. Drumurile sub orice critică sunt evidenţiate de hartă cu roz.
Potrivit informaţiilor publicate pe site-ul Asociaţiei Pro Infrastructură, harta interactivă, care se găseşte la adresa http://proinfrastructura.ro/harta-calitatii-drumurilor.html#map=9/47.684/26.923, este actualizată automat la fiecare 24 de ore, datele despre condiţiile rutiere fiind preluate din OpenStreetMap.
Majoritatea drumurilor sunt proaste şi foarte proaste
Potrivit hărţii, majoritatea drumurilor din judeţul Botoşani sunt colorate în portocaliu şi roşu, dar există şi sectoare de drum albastre şi verzi. Aşa cum era de aşteptat tronsonul dintre Flămânzi şi Plugari este colorat cu roz şi probabil că va rămâne multă vreme încă aşa, în ciuda promisiunilor făcute de oficialii Consiliului Judeţean (CJ) Botoşani privind reabilitarea lui în această primăvară. Asta, pentru că abia pe 23 februarie a fost publicat pe SEAP anunţul privind licitaţie de întreţinere a drumurilor judeţene. Potrivit acestuia, deschiderea ofertelor se va face de 29 martie, după care va urma perioada de evaluare a acestora şi eventualele contestaţii. Deci, lucrările la drumul Flămânzi – Plugari nu vor putea începe sub nicio formă mai devreme de luna mai şi, ţinând cont de complexitatea lucrărilor din zonă, vor dura cel mai probabil toată vara.
În roşu, adică drumuri de foarte proastă calitate sunt colorate sectoare din DN 24C, Iaşi – Ştefăneşti, mai exact sectorul Durneşti (Santa Mare) – Dămideni; DN 29A Dorohoi – Suceava, sectorul de drum DN 29 (Avrămeni – Manoleasa) şi sectorul de DJ296 Botoşani – Roma – Nicşeni – Podeni.
În categoria drumurilor proaste, sunt incluse de Pro Infrastructura: majoritatea traseului Botoşani – Târgu Frumos (DN 28B); DN 29D (Botoşani – Ştefăneşti); DN 24C (Iaşi – Ştefăneşti), DN 29 (Săveni – Avrămeni), DN 29A (Rădăuţi-Prut – Darabani şi Dorohoi – intersecţie cu DJ293), DN 29C (intersecţie cu DN 29B – Bucecea – Vârfu Câmpului – Siret), DJ 282 (Săveni – Rădăuţi-Prut),
Sectoarele de drum, decente, sunt puţine ca şi întindere şi este vorba de drumurile: Botoşani – Săveni, Manoleasa – Rădăuţi-Prut şi Darabani – Dorohoi din categoria drumurilor naţionale, respectiv drumurile judeţene: DN 29 – Dângeni (DJ 294), Săveni – Vorniceni (DJ 292) şi Săveni – Vlăsineşti (DJ 282).
Drumuri foarte bune sunt considerate: Botoşani – Suceava, Botoşani – Dorohoi şi drumurile judeţene Botoşani – Vorona, Botoşani – Curteşti – Băiceni – Orăşeni Deal – DN 28B, respectiv Dorohoi – Vorniceni.
Trebuie spus că etichetele puse de Asociaţia Pro Infrastructură sunt subiective şi că datele online nu oferă vreo garanţie, ci au mai degrabă un rol orientativ.