duminică, decembrie 22, 2024
AcasăLocal BTMunicipiul Botoşani are primul taximetru electric (video)

Municipiul Botoşani are primul taximetru electric (video)

Municipiul Botoşani a intrat în rândul oraşelor mari care încurajează achiziţionarea maşinilor electrice. Administratorul unei societăţi de taximetrie a primit de la primărie licenţa pentru primul taxi electric. Astfel, prevederile regulamentului promovat de Cosmin Andrei, viceprimar al municipiului, au fost puse în practică.


Redirecționează 20% din impozitul pe profit al companiei.

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat.

Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro

*Baza legală poate fi consultată AICI.


„Hotărârea de Consiliu Local pe care am promovat-o în urmă cu ceva timp, iată că produce efecte. Avem primul taximetru integral electric în municipiul Botoșani, ceea ce aduce o serie de beneficii. Cel mai important pentru cetățenii acestui oraș este că nu avem poluare deloc din partea acestor taximetre, care circulă foarte mult și care sunt foarte prietenoase cu mediul. Acesta a fost scopul și a fost atins”, a precizat Cosmin Andrei.

Înainte de a elibera licenţa, Cosmin Andrei, alături de Gheorghe Hogaş, administratorul societăţii de taximetrie, a analizat maşina şi a făcut o scurtă cursă prin oraş.

Primul taximetru electric din Botoşani are o autonomie de 270 de kilometri între încărcări. Umătoarele cinci maşini vor avea o autonomie de 500 de kilometri fiecare. A doua maşină va ajunge la Botoşani în luna decembrie, iar celelalte patru în prima parte a anului 2019. Maşina este silenţioasă, are un bord atipic, fiind dotată şi cu ultimul model de casă de marcat de tip tabletă. În momentul în care circulă, maşina are autoîncărcare, la fiecare frânare, la fiecare reducere a vitezei, generează energie care se duce în baterii.

„O economie la mașină ar fi un consum de 9 lei pe suta de kilometri față de 55 de lei la 100 de kilometri cât este carburantul clasic, iar GPL este 26 de lei. După calculele mele, investiția va fi amortizată în 4 ani. Mașina costă 39.500 de euro, în această variantă. Avem staţie de încărcare la noi la hală. Anul 2023 este termenul dat de Uniunea Europeană pentru ca 30% din transportul de persoane să fie electric, nepoluant”, a mai explicat Gheorghe Hogaș.

Acesta deţine în municipiu 40 de taximetre, propriul dispecerat, fiind unul dintre cei mai vechi transportatori locali în acest domeniu, activând din anul 1995. În afară de două maşini din anul 2010, celelalte au fost achiziţionate în urmă cu 3 ani.

bty
bdr
bdr
bdr
bdr
bty
bty
bty
Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
nori împrăștiați
-0.6 ° C
-0.6 °
-1.7 °
88 %
0.5kmh
48 %
Dum
4 °
lun
2 °
mar
7 °
mie
3 °
joi
1 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Așa e țara: se descurcă fiecare cum poate.

EDITORIAL

PSD, prin Marcel Ciolacu, mai face o „românească” și pozează într-o mimoză ofensată, aruncând guvernarea cât colo după ce „răii” de dreapta i-au jignit....

EPIGRAMA ZILEI

Lumea-i atât de dezvoltată Încât - susțin cei de la NASA - Aia în negru îmbrăcată Vine de-acum cu ... motocoasa! -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...