Profesoara Daniela Păduraru din Botoşani a iniţiat un club de lectură care face cititul mai plăcut şi îl îmbină cu utilizarea noilor tehnologii.
Evoluția tehnologiei și pasiunea generației actuale pentru tot ce înseamnă rapid, diferit și provocator au dus la apariția „Taberei lui Textus”. Aceasta îi face lecturii de vară o cărare printre pauze, vacanțe, ieșiri cu prietenii sau vizite la bunici.
Cărțile au fost alese în funcție de specificul programei școlare, dar și de gusturile celor care citesc. Parcurgerea unor capitole după o metodă de lucru ce le permite să fie atenți și să urmăreasă anumite aspecte este urmată de întâlnirea săptămânală, în care se discută și se verifică cele lecturate. Folosirea aplicațiilor permite o materializare a celor citite prin culoare, sunet și apreciere imediată. În același timp, datorită tehnologiei, tabla interactivă și chiar activitatea pe grupe par a fi de domeniul fantasticului. În tot acest context, facilitățile internetului dau aripi lecturii care se desprinde din clasic și trece în virtualul ancorat în aprecieri și discuții.
Personajele își capătă buletin, firul narativ este descâlcit în echipă, iar mesajul apare dintr-odată, așa, din păreri și vorbe. Evident că, la început, este nevoie de voință pentru a citi și înțelege, apoi, motivați de ceilalți și de către profesoară, parcursul cărții devine mai interesant și mai ușor. Până și problema necunoașterii unor cuvinte sau expresii este rezolvată, se folosește dicționarul online, în afara faptului că toate cărțile pentru gimnaziu sunt alese pentru lectura individuală.
În același timp, fel de fel de plante, animale, locuri, se văd imediat și nu este necesar să explici sec ce sunt acestea sau la ce servesc. Asocierea lecturii cu fragmente de film sau muzică deschide altfel cartea și îi dă materialitate. Datorită acestui fapt, imaginația unora prinde contur și ei prind curaj pentru a citi mai mult.
Anul acesta „Tabăra lui Textus” este la a treia ediție și are o secțiune nouă pentru liceu. Operele literare ce sunt pentru examenul de bacalaureat sunt citite atent, cu notițe și cu explicații. Modul de lucru este gândit în așa fel, încât cunoașterea conținutului să fie una eficientă. Întâlnirile online se desfășoară joia, elevii se întâlnesc și valorifică foarte bine cele citite. De ce au nevoie? Au nevoie de o adresă de gmail, de cărți și de bunăvoința de a se crește pe ei. Ajunsă deja la al treilea an, „Tabăra lui Textus” prinde tot mai mult contur. Prof. dr. Păduraru Daniela, coordonatoarea activităților, declară că „asemenea mod de a lucra este eficient, rapid, cu impact asupra elevilor care cred că «Textus» a devenit instagramabil!”