Școala Gimnazială „Ştefan cel Mare” Botoşani a găzduit Simpozionul Regional de Lectură Zumaricale, ca parte a unei acţiuni mult mai ample.
Proiectul Regional de Lectură Zumaricale, coordonat de profesor doctor Daniela Păduraru, de la Şcoala Gimnazială „Ştefan cel Mare” Botoşani, se desfăşoară anul acesta pornind de la o activitate adresată cadrelor didactice implicate, şi anume Simpozionul Regional de Lectură Zumaricale. Sub egida Asociaţiei Naţionale a Profesorilor de Limba şi Literatura Română Ioana Em. Petrescu şi patronat de Memorialul Ipoteşti, având partener media „Monitorul de Botoşani”, proiectul se desfăşoară în unsprezece judeţe din ţară şi trei raioane din Republica Moldova. Instituţiile partenere organizează Festivalul de Lectură Zumaricale şi stabilesc premianţii pentru fiecare secţiune. În Botoşani, festivalul se va organiza pe 31 martie, la Şcoala Gimnazială „Ştefan cel Mare” Botoşani, pentru a afla laureaţii. Rezultatele vor fi centralizate pentru a stabili premianţii la nivel regional.
Sâmbătă, la Şcoala Gimnazială „Ştefan cel Mare” Botoşani, s-a desfăşurat Simpozionul Regional de Lectură Zumaricale. Sub tematica amplă: „Abordarea textului literar într-o manieră de alt fel şi altfel”, s-au adunat lucrări interesante. Conferenţiarul universitar doctor Ala Sainenco, directorul Memorialului Ipoteşti, a constituit punctul de referinţă prin lucrarea prezentată, deschizând lucrările simpozionului. Au dat curs invitaţiei de a participa Liliana Pascariu – Şcoala Gimnazială „Ştefan cel Mare” Botoşani, Gabriela Vasiliu – Grădiniţa 19 Botoşani, Ionela Cătălina Grădinăciuc – Şcoala Gimnazială „Ştefan cel Mare” Botoşani, Simona Acsente – Şcoala Gimnazială 11 Botoşani, Daniela Gania – Şcoala Gimnazială 11 Botoşani, Ioana Bucătaru – Şcoala Gimnazială „Ştefan cel Mare” Botoşani, Carmen Macovei – Şcoala Gimnazială Albeşti, Roxana Măzăreanu – Şcoala Gimnazială Unţeni, Elena Atitienei – Şcoala Gimnazială 7, Daniela Macovei – Şcoala Gimnazială „Ştefan cel Mare”, Irina Lişman – Şcoala Gimnazială „Ştefan cel Mare”, Maria Moisa – Şcoala Gimnazială „Ştefan cel Mare”.
Trecând în revistă cele prezentate, s-a constatat că abordarea textului literar este una amplă şi diversă. Pălăriile gânditoare, dramatizarea, abordarea integrată, poveşti în spaţiu, întâlniri cu poeţi şi scriitori, procesul literar, clubul de lectură, interdisciplinaritatea, intrarea şi ieşirea din text, harta lecturii, ghemul lecturii şi alte aspecte metodice şi constructive s-au regăsit în conţinuturile lucrărilor prezentate. „Oameni de Zăpadă, Ursuleţi de prăjitură, Un Apolodor pufos, priceput la mate, Pălării cu gânduri, o planetă Pizza, o Vânătoare de ciocolată, Vorbe de Poet, Misiunea cărţii, un Licurici, Samurai în inimă, Trandafiri albi cu tâlc, Un motan la club, Mărturii din bibliotecă, Noduri din Baltag, Nouă cuvinte coborâte din mit – toate într-o întâlnire cu vocaţie! Lucrările participanţilor vor fi publicate în ziarul cenaclului literar «Clipa» şi vor constitui punctul de pornire pentru simpozionul din anul viitor. Le mulţumesc directorilor Dan Dragoş Crîşmariu şi Ioana Avârvari pentru susţinere şi prezenţă! Le sunt recunoscătoare tuturor colegilor pentru implicare şi pentru aspectele de lucru deosebite ce ne vor fi utile în activitatea didactică!” a declarat Daniela Păduraru.