spot_img
joi, noiembrie 21, 2024
HomeInternaționalUE pregăteşte reguli noi pentru şoferi. Care sunt cele mai importante modificări

UE pregăteşte reguli noi pentru şoferi. Care sunt cele mai importante modificări

Uniunea Europeană vrea să schimbe o serie de norme în ceea ce priveşte permisele de conducere. Pe lista modificărilor se află autoevaluarea capacității de a conduce, o perioadă de probă minimă de doi ani pentru șoferii începători şi introducerea unui permis de conducere digital.  

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Proiectul a fost votat joi, 28 februarie, în cadrul şedinţei plenare a Parlamentului European de la Strasbourg. Votul constituie poziția Parlamentului în prima lectură. Dosarul va fi continuat de noul Parlament după alegerile europene din 6-9 iunie.

Teste pentru capacitatea viitorilor şoferi de a conduce pe polei

Eurodeputații doresc ca șoferii să fie mai bine pregătiți pentru situații reale de trafic și să fie conștienți de riscuri, în special pentru participanții la trafic vulnerabili, cum ar fi pietonii, copiii, bicicliștii și utilizatorii scuterelor electrice.

Prin urmare, condusul în condiții de zăpadă și polei, utilizarea telefonului mobil în condiții de siguranță la volan, unghiurile moarte, sistemele de asistență pentru șofer și deschiderea ușilor vehiculului în siguranță ar trebui, de asemenea, să facă parte din testele de obținere a permisului de conducere.

Valabilitate de 15 ani pentru permise

Eurodeputații doresc ca permisele de conducere să fie valabile cel puțin 15 ani pentru motociclete și autoturisme și cinci ani pentru camioane și autobuze. Aceștia nu sprijină reducerea valabilității permiselor de conducere pentru persoanele în vârstă – astfel cum a propus Comisia – pentru a evita discriminarea și pentru a le asigura dreptul la liberă circulație și participare la viața economică și socială.

Şoferii ar trebui să îşi autoevalueze capacitatea de a conduce

Deputații susțin autoevaluarea de către șoferi a capacității de a conduce atunci când se eliberează și se reînnoiește un permis de conducere, permițând țărilor UE să decidă dacă autoevaluarea ar trebui înlocuită de un control medical, ce poate include un set minim de teste de vedere și ale afecțiunilor cardiovasculare.

Cu toate acestea, deputații doresc ca guvernele UE să depună mai multe eforturi pentru a sensibiliza publicul cu privire la semnalele mentale și fizice ale șoferilor care ar putea constitui factori de risc.

2 ani de probă pentru şoferii începători

Potrivit proiectului, conducătorii auto neexperimentați ar trebui să treacă printr-o perioadă de probă de cel puțin doi ani, timp în care ar trebui supuși anumitor restricții mai severe, cum ar fi limita mai scăzută pentru consumul de alcool la volan și sancțiuni dure pentru condusul periculos, potrivit deputaților.

Pentru a atenua deficitul de șoferi profesioniști, deputații doresc, de asemenea, să permită persoanelor în vârstă de 18 ani să obțină un permis pentru a conduce un camion sau un autobuz cu până la 16 pasageri, cu condiția să dețină un certificat de competență profesională. În plus, tinerii de 17 ani ar putea obține un permis de conducere pentru autoturisme sau camioane, dacă sunt însoțiți de un conducător auto cu experiență.

Pentru a sprijini piața unică europeană, deputații sunt în favoarea introducerii unui permis de conducere digital, disponibil pe telefonul mobil și pe deplin echivalent cu permisul fizic de conducere.

Aceste noi măsuri vin în contextul în care Comisia Europeană a propus noi ținte intermediare de reducere cu 50 % a numărului de decese cauzate de accidentele rutiere în perioada 2020-2030, precum și de reducere cu 50 % a numărului de vătămări corporale grave în aceeași perioadă.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer senin
-2.8 ° C
-1.2 °
-2.8 °
75 %
2.2kmh
5 %
joi
-3 °
vin
4 °
sâm
1 °
Dum
2 °
lun
4 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

Mai sunt și patrioți care-s pro europeni și nu așteaptă casele de la Simion, ceea ce e bine.

EDITORIAL

Deși mai sunt puține zile până când vom merge la urne, interesul românilor pentru dezbaterile electorale tinde spre zero, iar asta ar trebui să...

EPIGRAMA ZILEI

A dat neaua peste vii Peste dealuri și câmpii, Peste crângul cel pustiu Peste-al meu păr castaniu... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...