Website-urile de ştiri create de organizaţii politice nu se vor mai bucura de aceleaşi privilegii ca media independente, a anunţat marţi Facebook, citată miercuri de France Presse.
Gigantul reţelelor sociale constată că există un număr „în creştere” de aşa-numite publicaţii informative, direct legate de partide sau personalităţi politice, care sunt de fapt dedicate în principal „influenţării politicilor publice sau a alegerilor”, potrivit unui comunicat.
Aceste „mass-media” vor putea să rămână pe platformă, dar să nu apară pe Facebook News, secţiunea sa de ştiri ce difuzează articole din cotidiene, reviste şi site-uri partenere.
Astfel de pagini vor fi considerate ca entităţi politice şi nu vor mai putea difuza informaţii prin mesageriile Messenger şi WhatsApp.
Aceste media partizane, considerate impostoare, de multe ori se prezintă ca site-uri de ştiri locale. În practică, ele redifuzează în esenţă articole mai mult sau mai puţin modificate din alte surse.
„Lucrăm în mod constant cu partenerii pentru a înţelege noile riscuri, să vedem ce poate merge prost şi să ne asigurăm că suntem bine pregătiţi pentru diferite scenarii posibile”, a declarat Guy Rosen, vicepreşedinte al grupului responsabil de integritatea platformei, într-o conferinţă de presă.
La rândul său, Google a anunţat săptămâna trecută că agenţii de publicitate politică ce se prezintă ca site-uri de informaţii locale nu vor mai putea face publicitate din septembrie.
Şi Twitter a interzis toată publicitatea cu caracter politic în toamnă, inclusiv cea făcută de media ce primesc finanţare de la partide şi comitete politice.