Foarte puțină lume știe că de aici de la Botoșani, mai exact de la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor, a pornit o modificare aproape din temelii a textului unei reclame Tv. Mai exact, un botoșănean de-al nostru a înaintat o reclamație la instituția sus amintită, care nu s-a sfiit să ia măsurile permise de lege la nivel local, iar la nivel național, Autoritatea în domeniu a reușit să oblige agentul economic cu pricina să-și modifice mesajul publicitar. Bineînțeles că instituția statului a fost acționată în judecată, dar șansele agentului economic de a da peste cap niște măsuri punitive logice și de bun simț sunt extrem de mici. Am amintit de acest aspect, întrucât justiția încă nu s-a pronunțat în acest caz. Dar să intrăm în problemă: este vorba de reclama aceea Tv cunoscută de aproape toată lumea care, inițial, se baza pe textul „Prețuri, doctor … Vax de mici” și care ulterior intervenției instituțiilor abilitate ale statului a devenit „Prețuri doctor…Vax!” Bineînțeles că varianta inițială a textului inducea în mintea consumatorului de publicitate și implicit de medicamente ideea unui preț redus, a unui preț convenabil în raport cu prețurile altor agenți economici. Era, cum s-ar spune, o șopârlică din acelea care pot deturna consumatorul, printr-un mesaj vădit subliminal, de la o farmacie la alta. Și pentru că am pomenit cuvântul „farmacie”, trebuie neapărat să vă reamintesc că, în urmă cu mulți ani, erau, pe bună și justificată dreptate, interzise reclamele la medicamente și farmacii. Astăzi, am ajuns atât de departe în absurd încât dacă stai o seară în fața micului ecran afli o sumedenie de remedii minune (unele dintre ele etichetate drept „suplimente alimentare”!) cu ajutorul cărora poți scăpa de fel de fel de boli. Sumele uriașe de bani care se învârt în această industrie farmaceutică au deschis așadar și porțile televiziunilor și ale publicațiilor, dar, ce este cel mai grav, al instituțiilor statului, care au permis expansiunea reclamelor specifice acestei industrii, către pacienți. Că așa ar trebui să se numească cei care calcă pragurile farmaciilor: pacienți și nu clienți. Din păcate, banii nu au miros, iar cei care sunt chitiți în a-i aduna grămezi nu au nici conștiință, nici milă și niciun fel de empatie cu bătuții de soartă care încearcă, băgând adânc mâna în portofel, să-și mai prelungească cu puțin viața sau să mai scape câteva clipe de durerile care îi chinuie. Un alt aspect negativ al acestui gen de publicitate îl reprezintă faptul că mulți indivizi aproape că renunță la sfatul medicului, pe motiv că au văzut ei la Tv un medicament minune care le ia efectiv durerea cu mâna. Sau cel puțin așa au glăsuit ăia cu reclamele lor! În acest caz, mă miră până la indignare indiferența cadrelor medicale (medici, asistenți) care nu iau poziție într-o problemă ce îi privește în mod direct și nemijlocit. După cum probabil bănuiți, în industria farmaceutică viramentele de bani sunt de talia avalanșelor de pe Everest sau de pe Mont Blanc, adică mormane uriașe de bani. De ce ar mai trebui să fim intoxicați și cu reclamele acestea, unele de-a dreptul ridicole, chiar nu înțeleg. Păi dacă e să se facă publicitate industriilor cu mulți bani, dați domnilor drumul la reclamele cu droguri, cu țigări, cu băuturi alcoolice, cu prostituție sau celor care să accelereze comerțul cu arme. Că într-un clasament neoficial, după aceste … „ramuri de producție” extrem de bănoase, ar urma industria farmaceutică, cu tentaculele ei răspândite în orice colț de lume. Lăsând la o parte ironia și sarcasmul, este evident că omenirea în general și România în mod special ar trebui să ia niște măsuri care să fie în beneficiul celor mulți și nu a celor cu bani mulți. Astfel, prima dintre ele ar fi înlocuirea în mentalul uzual al „clientului” cu „pacientul”, adică înțelegerea faptului că oamenii, cei mulți de care aminteam, sunt sursa banilor și nu magnații care nu le văd menirea decât de la înălțimea conturilor lor. Fără oameni sănătoși, fără oameni buni de muncă, cu toate inteligențele voastre artificiale sau parțial naturale, nu aveți nicio șansă, oricât de mult ați dezvolta industria farmaceutică cu toate metodele ei subliminale de publicitate, de a ajunge la cei pe care voi îi numiți, total eronat, clienți!
Publicitate – Dumitru MONACU, scriitor
De MonitorulBT
0
Deja ai votat!
Previous article
Next article
DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!
Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.
ARTICOLE SIMILARE
Editorial
Lipsa educației pentru democrație, cel mai mare pericol pentru viitorul României – Ciprian MITOCEANU, scriitor
La treizeci și de ani după căderea oficială a comunismului, în România procesul electoral a devenit un spectacol mai degrabă decât un act de...
Editorial
Nordis, politicieni, curve și naivi – Dumitru MONACU, scriitor
Cu stupoare constatăm în aceste zile că în mizerabila „Ciorbă” (am făcut referire la Vladimir Ciorbă, soțul pesedistei Laura Vicol, unul din creierele acestei...
Editorial
Să alegem noi, nu alții pentru noi – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Deși mai sunt puține zile până când vom merge la urne, interesul românilor pentru dezbaterile electorale tinde spre zero, iar asta ar trebui să...
Editorial
Referendumul și campania electorală – Dumitru MONACU, scriitor
De ceva timp, primarul Botoșaniului, Cosmin Andrei, bate câmpii pe rețelele de socializare cu o temă evident electorală, și anume consultarea populației în legătură...
Editorial
Fotbalul, Kosovo și lecția autoironiei pierdute – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Am renunțat la fotbal din toate punctele de vedere în urmă cu mai bine de douăzeci de ani și nu pot spune că-i duc...
Editorial
Pierdem dreptul de a ne plânge – Virgil COSMA, jurnalist
Pe cum se apropie ziua alegerilor, se întinde ca o furtună ideea că ne merge prost fiindcă fruntașii Europei ne fură de ne sting...
Editorial
Patul sau pactul Cotrocenilor? – Dumitru MONACU, scriitor
Goana nebună după procente și după accederea în turul doi al prezidențialelor face ca lupta la baionetă să devină efectiv pistol cu apă, ca...
Editorial
Despre nunți, botezuri, înmormântări – Dumitru MONACU, scriitor
Dacă v-ați gândit cumva că titlul editorialului are vreo legătură cu filmul românesc purtând (aproape) același nume produs în 2022, v-ați înșelat amarnic. Așadar,...
Editorial
O lecție din care România ar trebui să învețe – Ciprian MITOCEANU, scriitor
În media românească s-a vorbit foarte puțin despre tragedia de la Novi Sad, petrecută la începutul lunii. E campanie electorală, e vorba de viitorul...
Editorial
Contractele cu statul și cancanul politic – Dumitru MONACU, scriitor
Despre firmele care au contracte cu statul s-a vorbit și încă se va mai vorbi multă vreme în spațiul public autohton, din moment ce,...
Editorial
Vadim se întoarce. Și nu vine singur – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Având în vedere că finala prezidențială din 2000 e pe cale să se repete, deși cu alți protagoniști, tot mai mulți români și-au amintit...
Editorial
Conservatori versus progresiști și noua ordine mondială – Virgil COSMA, jurnalist
Un fior de disconfort și neliniște i-a cuprins pe liderii progresiști ai Europei - cu excepțiile notabile ale Poloniei și Ungariei, parțial și a...
Editorial
Între nostalgie și realitatea europeană – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Eterna și paradoxala Românie... Deși numărul nostalgicilor e tot mai mare cu zi ce trece, e clar că, din punct de vedere economic –...
Editorial
Balul oamenilor de afaceri, postacii și pârlacii – Dumitru MONACU, scriitor
În urmă cu ceva timp, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Botoșani a organizat în somptuoasa sală „Luceafărul” de la Cucorăni tradiționalul bal al...
Editorial
În ce Matrix au trăit nostalgicii? – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Cred că sunt prea puțini românii care se pot lăuda că au ratat seria Matrix, iar pentru asta nu e de vină apetitul românului...
Editorial
AI și maimuțele – Dumitru MONACU, scriitor
Oriunde te duci și te întorci astăzi, este imposibil să nu auzi: „Nu mai găsești pe nimeni să muncească, dom’le!”, indiferent că e vorba...
Botoșani
nori împrăștiați
2.6
°
C
2.6
°
0.5
°
91 %
1.5kmh
50 %
lun
4
°
mar
4
°
mie
6
°
joi
7
°
vin
4
°
CARICATURA ZILEI
POZA ZILEI
Având în vedere că se apropie sărbătorile, s-au montat semne și pentru musafiri.
EDITORIAL
La treizeci și de ani după căderea oficială a comunismului, în România procesul electoral a devenit un spectacol mai degrabă decât un act de...
EPIGRAMA ZILEI
Tot votând răul cel mai mic
N-am realizat nimic
Așadar și prin urmare
Încercăm cu ăla mare?
-Dumitru MONACU
HAPPY CINEMA
POLITICĂ EDITORIALĂ
Politica editorială a Monitorului de Botoșani
Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...
ÎN ATENȚIA CITITORILOR
În atenţia cititorilor
Este foarte important pentru redacţia noastră să ofere cititorilor posibilitatea de a comunica cu noi rapid şi uşor. Astfel, pentru:
- a ne aduce la...
MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ
Codul de conduită al jurnalistului
În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise:
- Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...