În urmă cu niște ani scriam pe o rețea de socializare o glumă care avea ca obiect publicitatea TV și care suna cam așa: în pauza de publicitate a filmului am citit cartea întrucât eram tare curios cum se termină acțiunea. Bineînțeles că ironia mea se referea la durata foarte mare a spoturilor publicitare comparativ cu cea a filmului. Dar nu despre durata spoturilor publicitare și nici despre calitatea lor voi vorbi astăzi ci despre direcția greșită pe care acestea au apucat-o cam de vreo zece ani încoace. Înțeleg ca molima mileniului trei și nu numai – publicitatea! – să aibă un rol pozitiv pentru ambele tabere (vânzători și cumpărători) în sensul că prin această practică lumea să afle, să știe aproape orice despre anumite servicii sau produse de pe piață. Se știe că un produs bun aproape că nu are nevoie de publicitate din această cauză agresivitatea mediatică în unele cazuri are exact efect invers, fapt care nu pare a-i deranja pe actualii jongleri ai piețelor comerciale. Și când spun piață comercială mă gândesc la orice produs sau serviciu și la aproape orice domeniu de activitate care vine în ajutorul omului modern. Sunt și domenii care nu au ce căuta în zona publicitară cum ar fi industriile de armament sau orice sector care ar afecta viața, sănătatea, securitatea și liniștea emoțională și nu numai a oamenilor. În ceea ce privește sănătatea, până în urmă cu niște ani, aceste principii se respectau și în România. Adică erau interzise reclamele la medicamente, farmaciilor, clinicilor sau altor entități similare fiindu-le interzisă publicitatea. Nu știu exact când și nici ce guvern iresponsabil a ridicat această interdicție și de un timp, micile noastre ecrane au devenit vitrine sau mai exact, rafuri de farmacie. Sute și sute de spoturi publicitare ne aduc în casă știri coafate despre binefacerile unor produse numite generic „suplimente alimentare” care ne alungă bolile și suferințele instant și definitiv precum bomba atomică viața! Lăsând la o parte indispoziția și greața pe care ne-o lasă aceste „suplimente”, faptul că utilizarea lor nu are ca efect decât umplerea conturilor unor oameni care nu au nimic în comun cu medicina și cu principiile ei, ar trebui să reprezinte pentru niște guvernanți responsabili o direcție prioritară de acțiune. Ți-ai găsit! Nu apucăm să deschidem televizoarele că ni se prezintă „eforturile”, „concesiile” și acțiunile profund „umanitare” ale unor farmacii sau lanțuri de farmacii care, sunt atât de convingătoare de zici că o au ca patroană spirituală pe Maica Tereza. Adică nu prestează decât în folosul celor mulți și suferinzi. Măi să fie! Apoi, suntem zilnic bombardați cu informații periate și aduse din condei despre problemele tractului intestinal, balonare, afecțiuni ale ficatului, inimii, articulațiilor, despre medicamente minune care slăbesc sau care regenerează și vitalizează orice, începând de la memorie și până la organele genitale. Dacă e să ne luăm după toate aceste abjecte reclame ce ne invadează intimitatea ar trebui, pur și simplu, să nu mai avem nevoie de doctori. Din acest motiv mă macină o întrebare: oare de ce medicii nu iau atitudine față de aceste obiceiuri mercantile dospind a veleitarism și minciună? De ce nu am auzit până astăzi măcar o frază potrivnică acestui gen de reclame care efectiv le intră și le cotropește ușor-ușor exact teritoriul lor? De ce colegiile de medici nu iau poziție față de minciunile vărsate pe bani grei în latrinele TV? Răspunsul e simplu, atât în cazul guvernanților cât și al medicilor: banul. Se învârt sume uriașe în această industrie a medicamentelor și suplimentelor alimentare, sume care le închid gura, ochii, urechile și mințile celor care ar fi normal să ia atitudine. Am ajuns o națiune care, în schimbul câtorva arginți ar fi în stare să-și vândă și mama bătrână de la țară, și fratele care nu s-a „descurcat” în viață și chiar și copiii care nu le calcă pe urme și aleg o altă cale. Poate mai corectă, mai sănătoasă nu precum cea pe care a apucat-o poporul acesta în 1989! În concluzie, fac ce fac și iar ajung la politică, uitând parcă de „binefacerile” farmaciei „Fundului” care are prețuri doctor Vax de mici. Sau de acele mult mediatizate suplimente alimentare care ne tranzitează sistemul digestiv cam cu aceleași efecte și foloase de care beneficiem noi botoșănenii atunci când trenul internațional trece prin gara Verești!
Publicitate! – Dumitru MONACU, scriitor
De MonitorulBT
0
Deja ai votat!
Previous article
Next article
DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!
Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.
ARTICOLE SIMILARE
Editorial
Lipsa educației pentru democrație, cel mai mare pericol pentru viitorul României – Ciprian MITOCEANU, scriitor
La treizeci și de ani după căderea oficială a comunismului, în România procesul electoral a devenit un spectacol mai degrabă decât un act de...
Editorial
Nordis, politicieni, curve și naivi – Dumitru MONACU, scriitor
Cu stupoare constatăm în aceste zile că în mizerabila „Ciorbă” (am făcut referire la Vladimir Ciorbă, soțul pesedistei Laura Vicol, unul din creierele acestei...
Editorial
Să alegem noi, nu alții pentru noi – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Deși mai sunt puține zile până când vom merge la urne, interesul românilor pentru dezbaterile electorale tinde spre zero, iar asta ar trebui să...
Editorial
Referendumul și campania electorală – Dumitru MONACU, scriitor
De ceva timp, primarul Botoșaniului, Cosmin Andrei, bate câmpii pe rețelele de socializare cu o temă evident electorală, și anume consultarea populației în legătură...
Editorial
Fotbalul, Kosovo și lecția autoironiei pierdute – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Am renunțat la fotbal din toate punctele de vedere în urmă cu mai bine de douăzeci de ani și nu pot spune că-i duc...
Editorial
Pierdem dreptul de a ne plânge – Virgil COSMA, jurnalist
Pe cum se apropie ziua alegerilor, se întinde ca o furtună ideea că ne merge prost fiindcă fruntașii Europei ne fură de ne sting...
Editorial
Patul sau pactul Cotrocenilor? – Dumitru MONACU, scriitor
Goana nebună după procente și după accederea în turul doi al prezidențialelor face ca lupta la baionetă să devină efectiv pistol cu apă, ca...
Editorial
Despre nunți, botezuri, înmormântări – Dumitru MONACU, scriitor
Dacă v-ați gândit cumva că titlul editorialului are vreo legătură cu filmul românesc purtând (aproape) același nume produs în 2022, v-ați înșelat amarnic. Așadar,...
Editorial
O lecție din care România ar trebui să învețe – Ciprian MITOCEANU, scriitor
În media românească s-a vorbit foarte puțin despre tragedia de la Novi Sad, petrecută la începutul lunii. E campanie electorală, e vorba de viitorul...
Editorial
Contractele cu statul și cancanul politic – Dumitru MONACU, scriitor
Despre firmele care au contracte cu statul s-a vorbit și încă se va mai vorbi multă vreme în spațiul public autohton, din moment ce,...
Editorial
Vadim se întoarce. Și nu vine singur – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Având în vedere că finala prezidențială din 2000 e pe cale să se repete, deși cu alți protagoniști, tot mai mulți români și-au amintit...
Editorial
Conservatori versus progresiști și noua ordine mondială – Virgil COSMA, jurnalist
Un fior de disconfort și neliniște i-a cuprins pe liderii progresiști ai Europei - cu excepțiile notabile ale Poloniei și Ungariei, parțial și a...
Editorial
Între nostalgie și realitatea europeană – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Eterna și paradoxala Românie... Deși numărul nostalgicilor e tot mai mare cu zi ce trece, e clar că, din punct de vedere economic –...
Editorial
Balul oamenilor de afaceri, postacii și pârlacii – Dumitru MONACU, scriitor
În urmă cu ceva timp, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Botoșani a organizat în somptuoasa sală „Luceafărul” de la Cucorăni tradiționalul bal al...
Editorial
În ce Matrix au trăit nostalgicii? – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Cred că sunt prea puțini românii care se pot lăuda că au ratat seria Matrix, iar pentru asta nu e de vină apetitul românului...
Editorial
AI și maimuțele – Dumitru MONACU, scriitor
Oriunde te duci și te întorci astăzi, este imposibil să nu auzi: „Nu mai găsești pe nimeni să muncească, dom’le!”, indiferent că e vorba...
Botoșani
cer senin
-0.4
°
C
-0.4
°
-0.4
°
86 %
2.7kmh
4 %
Dum
2
°
lun
4
°
mar
3
°
mie
3
°
joi
2
°
CARICATURA ZILEI
POZA ZILEI
Având în vedere că se apropie sărbătorile, s-au montat semne și pentru musafiri.
EDITORIAL
La treizeci și de ani după căderea oficială a comunismului, în România procesul electoral a devenit un spectacol mai degrabă decât un act de...
EPIGRAMA ZILEI
Tot votând răul cel mai mic
N-am realizat nimic
Așadar și prin urmare
Încercăm cu ăla mare?
-Dumitru MONACU
HAPPY CINEMA
POLITICĂ EDITORIALĂ
Politica editorială a Monitorului de Botoșani
Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...
ÎN ATENȚIA CITITORILOR
În atenţia cititorilor
Este foarte important pentru redacţia noastră să ofere cititorilor posibilitatea de a comunica cu noi rapid şi uşor. Astfel, pentru:
- a ne aduce la...
MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ
Codul de conduită al jurnalistului
În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise:
- Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...