spot_img
joi, noiembrie 21, 2024
HomeEconomicEfectul contrar al ordonanţei ieftinirilor

Efectul contrar al ordonanţei ieftinirilor

Guvernul a mărit, fără să vrea, prețul unor produse, prin ordonanţa plafonării adaosului comercial.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Ordonanța limitării adaosului comercial e posibil să nu aibă mari efecte. Are și foarte multe neclarități. Feliciu Paraschiv, vicepreședintele Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România, a explicat pentru hotnews mai multe anomalii din ordonanţa care ar trebui să scadă preţurile. Acesta susține că prețul la ulei acum e 4,5 lei – 5 lei.

De când s-a vorbit și a început să apară ordonanța, prețul la ulei la fabrică a început să crească ușor, chiar dacă se face floarea-soarelui, chiar dacă prețul la energie e plafonat, chiar dacă prețul motorinei a mai scăzut. Prețul la ulei crește puțin în fiecare săptămână. De ce? Ca să aibă de unde să scadă”, a spus el, în cadrul unei conferințe CLCC.

„Creștem la pasta de dinți și o să ieftinim la lapte”

„E o alege populistă. Nu va avea efecte aproape deloc. O să fie ca la acordul voluntar de scădere a prețului la lapte. Nici nu s-a văzut. Să ieftinești numai laptele de 1 litru cu 1,5% nici nu s-a simțit în piață”, a afirmat Paraschiv.

Acesta susţine că majoritatea comercianţilor nu au de unde să scoată banii. O să reziste o lună, două, trei, apoi clar vor creşte preţurile, pentru că au de plătit salarii.

„Creștem prețul la pasta de dinți și o să ieftinim la lapte. Nu o să observe clientul pentru că își ia pastă de dinți o dată pe lună, nu o să vadă că s-a mai scumpit cu 5-10%, dar o să vadă la pâinea albă simplă feliată”, afirmă reprezentantul asociației.

Actul normativ e plin de neclarități

Feliciu Paraschiv, vicepreședintele Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România, spune că „duhul a ieșit din sticlă și nu mai poate fi băgat la loc. Ne-am aruncat o privire peste text și, din păcate, avem o mulțime de neclarități pe care noi le-am fi spus de la început dacă eram invitați la discuții”, a mai spus Paraschiv.

Neclaritățile din actul guvernului

  1. Pâine albă simplă de 350 grame. Întrebare: Feliată? Intră sau nu? Există pâine albă simplă și pâine albă simplă feliată.
  2. Lapte proaspăt de 1L. Intră și UHT? UHT este considerat proaspăt?
  3. Brânză telemea vrac. Dacă ne referim al brânză telemea vrac cred că prezintă 2% din brânzeturi ca și cotă de piață. Consumatorul la raftul de brânzeturi aproape că nu va vedea nicio scădere.

La fel se întâmplă la iaurt. Iaurtul mai mic de 200 ml aproape că nu are cotă de piață.

  1. Uitați-vă la ouă: medii – 10 bucăți ambalate. Avem ouă ambalate la 6 bucăți, la 20 bucăți, la 30 bucăți. Alea nu intră, nu? Avem ouă crescute la sol, altele în baterii.
  2. Pulpe de pui întregi: sunt și cu spate și fără spate. Nu știm la care se referă.
  3. Carnea de porc. Carnea de porc lucru și carnea de porc tocată au în galantar același preț. În momentul în care un client îmi solicită să-i toc niște carne de porc lucru, care e redusă la preț, eu îi vând de fapt carne de porc tocată. Cum o joc aici?
  4. Cartofi proaspeți albi vrac. Sunt două tipuri de cartofi pe piață: albi și roz. Cei roz nu intră? Care sunt cartofii care nu sunt proaspeți? Cartofii dulci, dacă sunt proaspeți, intră sau nu?

Vicepreședintele Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii din România spune că asociația nu a fost invitată la discuții când s-a hotărât textul ordonanței de urgență. Cota de piață a acestor companii este de 35%.

Cele două Românii

Feliciu Paraschiv a mai afirmat că avem două Românii:

„1. A bugetarilor care au salarii mai mari. Nu au țintă în business-ul lor deloc în ceea ce fac în fiecare zi. Uitați-vă la profesori: au cerut salarii mari, li s-au dat și au obținut cele mai slabe rezultate la titularizare din ultimii ani. Într-o companie privată în care tu ceri un salariu mai mare, îl primești și obții rezultate mai slabe, ești dat afară.

  1. A celor care lucrează în privat: plătitorii de taxe care trebuie să susțină salariile și mofturile celor din prima Românie. Suntem copleșiți de reglementări, cerințe inutile, taxe, de tot felul de lucruri care vin peste noi”, a completat Paraschiv.

Specialiştii au avertizat deja că produsele alimentare nu se pot ieftini că aşa cere guvernul,  orice intervenţie în piaţă putând duce la dispariţia unor produse ce devin nerentabile sau scumpirea altora.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer fragmentat
0.5 ° C
0.6 °
0.5 °
85 %
2.5kmh
81 %
joi
0 °
vin
4 °
sâm
1 °
Dum
1 °
lun
3 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

Mai sunt și patrioți care-s pro europeni și nu așteaptă casele de la Simion, ceea ce e bine.

EDITORIAL

Deși mai sunt puține zile până când vom merge la urne, interesul românilor pentru dezbaterile electorale tinde spre zero, iar asta ar trebui să...

EPIGRAMA ZILEI

A dat neaua peste vii Peste dealuri și câmpii, Peste crângul cel pustiu Peste-al meu păr castaniu... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...