spot_img
sâmbătă, noiembrie 23, 2024
HomeEconomicLumea va avea un alt fel de Black Friday

Lumea va avea un alt fel de Black Friday

♦ În urma restricțiilor impuse de pandemie, dar și a schimbărilor obiceiurilor de consum din ultima perioadă, în acest an nu vom mai avea aglomerațiile din trecut.
♦ O analiză la nivelul României, arată că vânzările de Black Friday vor scădea cu circa 60 de milioane de euro.

Vânzările de Black Friday se vor diminua în acest an cu circa 20% faţă de anul trecut, când au depăşit borna de 300 milioane de euro, pandemia de Covid-19 influenţând în mod semnificativ obiceiurile de consum ale românilor.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

După recordul de vânzări din 2019, Black Friday 2020 se anunţă a fi o sărbătoare a shopping-ului sub semnul austerităţii. Pandemia de Covid-19 a influenţat în mod semnificativ obiceiurile de consum. În acest an, de Black Friday, analiza Frames estimează o focusare a clienţilor pe bunurile de strictă necesitate, care au legătură cu munca şi traiul de acasă. „Pentru că stăm mai mult acasă, nu mai suntem atât de interesaţi de haine, de încălţăminte, de produsele cosmetice şi accesorii. O tendinţă care se resimte deja de câteva luni de zile în vânzările retailerilor din acest segment, atât din magazinele fizice, cât şi din online. În schimb, suntem mult mai atenţi la gadgeturile pe care le folosim în contextul muncii de acasă (laptopuri/pc-uri/tablete/telefoane), condiţiile de locuire (mobilă, obiecte de încălzire-centrale termice, calorifere, obiecte de uz casnic, produse de bricolaj, aspiratoare, purificatoare de aer etc.)”, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.

Scădere semnificativă a vânzărilor

Potrivit sursei citate, scăderea vânzărilor de Black Friday va fi influenţată şi de sentimentul de incertitudine, de nesiguranţă privind viitorul. „Ne aflăm într-o perioadă plină de incertitudini şi oamenii tind să fie mai atenţi la cum şi pe ce cheltuiesc. Pun mai mulţi bani deoparte, renunţă la lucrurile neesenţiale, cumpără mai puţin decât anul trecut. Mulţi au rămas fără locuri de muncă sau se tem că vor fi disponibilizaţi în condiţiile în care pandemia a creat probleme majore în multe domenii de activitate. Astfel că este de aşteptat ca această reţinere să se resimtă inclusiv în vânzările de Black Friday. În plus, mulţi dintre români au investit deja, în perioada de lock-down, în reamenajarea locuinţelor, fapt semnalat într-o analiză Frames şi confirmat de rezultatele din piaţă”, afirmă experţii.

Potrivit estimărilor companiei, vânzările totale de Black Friday se vor situa la nivelul de aproximativ 240 milioane de euro, cu aproape 10 milioane de euro sub rezultatul de vânzări din 2018 (250 milioane de euro).

Dacă în 2019, valoarea medie a coşului de cumpărături, în online, a fost de 484 de lei, experţii estimează că în 2020 aceasta va coborî sub nivelul de 450 de lei. „2019 a adus cel mai spectaculos eveniment de Black Friday din România. eMAG, unul dintre actorii principali din această campanie, a raportat un record de peste 10,8 de milioane de vizite şi produse comandate în valoare de peste 499 de milioane de lei (100 milioane de euro)”, arată analiza. Rezultate spectaculoase au înregistrat, printre altele, şi FashionDays, Altex/Media Galaxy şi Flanco.

Serviciile turistice nu vor mai fi atractive

Numai prin intermediul platformei de plăţi PayU, vânzările doar din weekendul reducerilor au depăşit 245 milioane de lei, valoare aferentă unui număr record de tranzacţii (499.632), în creştere cu 33% faţă de 2018.

Cele mai vândute produse au fost din zona fashion, bijuterii şi accesorii; laptop-uri, telefoane şi tablete; cosmetice şi produse de îngrijire personală; electrocasnice şi climatizare; televizoare, produse foto & audio-video; produse pentru casă, bricolaj & petshop; cărţi, cadouri şi produse de birotică; PC, accesorii periferice şi produse software; Produse pentru copii şi bebeluşi şi servicii turistice.

„Serviciile turistice, automobilele, bunurile de lux cel mai probabil nu vor mai fi la fel de atractive în 2020 ca anul trecut”, mai spun analiştii.

Black Friday mai mult online

Restricţiile de circulaţie, închiderea magazinelor, teama legată de potenţialul de infectare au contribuit puternic, în acest an, la scăderea traficului din magazinele obişnuite. Tot mai mulţi români s-au îndreptat spre shopping-ul online, astfel că Black Friday-ul 2020 va fi, în esenţă, un eveniment focusat pe ofertele online.

„În ciuda campaniilor de promovare de tip Black Friday lansate deja de mulţi retaileri, traficul din magazinele din mall-uri, din reţelele specializate, continuă fie unul redus. Asta mai cu seamă că, mai ales în zona de IT&C, discounturile oferite în cadrul acestor campanii sunt nesemnificative, în marea lor majoritate. Focusul va fi, cu siguranţă, pe ofertele online”, afirmă managerul Frames.

Conform unei cercetării de piaţă realizată de iSense Solutions pentru GPeC, numărul cumpărătorilor online a crescut cu 8% în 2020 faţă de 2019, iar numărul persoanelor care plătesc online cu cardul a crescut cu 14% în acest an faţă de 2019.

Creștere explozivă a e-commerce

Estimările Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO) arată că sectorul de e-commerce din România va atinge în acest an o cifră de afaceri de 5,5 miliarde euro, în creştere cu 30% faţă de anul precedent. „Dacă în anii precedenţi, Black Friday-ul ajunsese să reprezinte între 20-30% din vânzările magazinelor online, în 2020 această tendinţă se va tempera, pe fondul schimbării comportamentului de consum. Românii intră mai des pe site-urile de shopping online, au învăţat să compare ofertele, să fie mai atenţi la promoţiile din tot timpul anului care, de multe ori, sunt chiar mai bune decât cele de Black Friday”, arată analiştii.

În plus, românii sunt mult mai atenţi la calitatea produselor, la serviciile de livrare şi de garanţie şi nu mai pun preţul pe primul loc în decizia de cumpărare. „Oamenii nu mai cad aşa uşor în capcana reducerilor false şi nu mai cumpără atât de multe produse doar pentru că au un preţ redus. Suntem mai atenţi la ce cumpărăm, de pe ce site-uri şi la ce preţuri, tot mai mulţi fiind cei care urmăresc platformele de comparaţie de preţuri şi tendinţele din piaţă”, arată analiza Frames.

Telefonul devine principalul canal de comerț

Dincolo de preţuri, de produse şi de obiceiurile de consum, 2020 va consacra şi o altă schimbare majoră în ceea ce priveşte modul în care românii fac shopping.

2019 a fost primul an în care, potrivit datelor 2Performant, comenzile de Black Friday de pe telefonul mobil le-au depăşit pe cele de pe desktop (63,9%), iar procentul din valoarea totală a comenzilor a trecut de 55,7%. „2020 va consacra shoppingul pe telefon drept principalul canal de vânzare de Black Friday, în condiţiile în care tot mai mulţi români au smartphone-uri şi au învăţat să facă plăţi cu telefonul, atât în mediul online cât şi în offline. O contribuţie semnificativă la această tendinţă au avut-o şi băncile care au lansat, în ultimul an, platforme optime de plăţi pe telefon, care au crescut gradul de încredere al clienţilor în acest tip de tranzacţii”, conchid analiștii.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer fragmentat
0.6 ° C
0.6 °
0.5 °
82 %
7.9kmh
84 %
sâm
1 °
Dum
1 °
lun
4 °
mar
4 °
mie
6 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Având în vedere că se apropie sărbătorile, s-au montat semne și pentru musafiri.

EDITORIAL

La treizeci și de ani după căderea oficială a comunismului, în România procesul electoral a devenit un spectacol mai degrabă decât un act de...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...