marți, aprilie 1, 2025
AcasăEconomicȘapte milioane de români și-au schimbat operatorul de telefonie

Șapte milioane de români și-au schimbat operatorul de telefonie

Peste șapte milioane de numere de telefon au fost transferate între reţelele din România, de la lansarea serviciului de portabilitate în urmă cu 12 ani, informează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

În 2020, până la 30 septembrie, s-au portat aproape 667.469 de numere de telefon, peste 93% dintre acestea (623.077) fiind de telefonie mobilă iar restul de 44.392 de numere de telefonie fixă. Potrivit sursei citate, în cei 12 ani de portabilitate în România, au fost transferate între reţele 7.005.720 de numere, dintre care 6.121.287 sunt numere de telefonie mobilă şi 884.433 numere de telefonie fixă.

RCS&RDS a primit cele mai multe cereri de portare

Datele centralizate de ANCOM arată că, în intervalul ianuarie – septembrie 2020, RCS&RDS a primit în reţea prin portare 266.661 de numere de telefonie mobilă, urmat de Telekom Romania Communications – cu 107.830 de numere portate, Vodafone (95.640), Orange (87.790) şi Telekom Romania Mobile Communications (65.138).

În ceea ce priveşte telefonia fixă, RCS&RDS a primit în reţea 18.491 de numere, Orange (11.152), Vodafone (9.556), GTS Telekom (2.198) şi Telekom Romania Communications (796). Pe parcursul acestui an, Autoritatea de reglementare a înregistrat 168 de sesizări de la utilizatori, cu privire la desfăşurarea procesului de portare, principalele probleme sesizate vizând termenele asociate procesului de portare, refuzul portării sau alocarea numerelor provizorii.

Portabilitatea numerelor de telefon oferă utilizatorilor libertate deplină de alegere pentru că permite păstrarea numărului de telefon la schimbarea furnizorului de telefonie. În acest sens, ANCOM a creat pentru informare site-ul www.portabilitate.ro, unde utilizatorii pot afla în ce reţea funcţionează orice număr de telefon folosit în România, chiar dacă a fost portat, dar şi sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare.

Penalităţi pentru rezilierea anticipată a contractului

Autoritatea menţionează că utilizatorii care doresc să-şi porteze numărul de telefon trebuie să verifice contractul pe care îl au cu operatorul actual, adăugând că, în cazul în care sunt încă în perioada minimă contractuală, cel mai probabil vor fi în situaţia de a plăti penalităţi pentru rezilierea anticipată a contractului, în special dacă au şi un terminal achiziţionat de la furnizor.

Serviciul de portabilitate a numerelor de telefon a fost lansat în România pe data de 21 octombrie 2008.

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer acoperit de nori
10.6 ° C
11.6 °
9.4 °
93 %
1.3kmh
100 %
mar
11 °
mie
11 °
J
9 °
vin
15 °
S
16 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Probabil vine primăvara și au scăpat de gripa aviară, altfel nu se explică.

EDITORIAL

E din ce în ce mai interesant de trăit în România, asta dacă ai ceva genă de masochist. Avem legi, dar aplicarea acestora depinde...

EPIGRAMA ZILEI

Vine, vine primăvara, Praful alb e dus de tot, Boii nu-și mai umflă nara Cu-atâta iarbă sub bot...   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...