Ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, s-a întâlnit cu o parte dintre factorii implicaţi în proiectul Autostrăzii A8, tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ, în special a revizuirii studiului de fezabilitate.
La finalul discuțiilor, ministrul a recunoscut că ritmul de lucru înregistrat la tronsonul autostrăzii A8, care ar lega Moldova de Transilvania, este destul de slab. „Vreau să subliniez că, în acest moment, atât stadiul investigaţiilor în teren, ca de altfel al întregului obiectiv amintit, nu este unul care să fie mulţumitor. Echipa managerială a CNAIR (n.r. – Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) i-a transmis prestatorului că, în condiţiile în care lucrurile nu se schimbă, pot aplica penalităţi pentru toate întârzierile nejustificate. Chiar dacă direcţia este una bună, însă ritmul înregistrat este destul de slab, am încredere că în cea de a doua parte a anului 2021 execuţia acestui tronson de autostradă va fi scos la licitaţie”, le-a transmis ministrul celor prezenţi la întâlnire.
În ceea ce priveşte solicitările autorităţilor locale, Lucian Bode a dat asigurări că, acolo unde este posibil, autorităţile împreună cu antreprenorul vor găsi soluţii agreate de comun acord. Şeful de la Transporturi a subliniat că, pentru a avea o reţea extinsă şi interconectată de infrastructură rutieră rapidă de transport în România, proiectele de infrastructură sunt complementare şi absolut necesare.
„Vă asigur că întreg portofoliul de proiecte de investiţii în infrastructura de transport (rutieră sau feroviară) din regiunea Moldovei, şi nu numai, beneficiază de toată susţinerea Guvernului”, a susţinut Bode.
CNAIR a lansat pe 1 septembrie licitația pentru completarea studiu de fezabilitate și proiect tehnic de execuție pentru Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni. Tronsonul de circa 100 de kilometri face parte din autostrada de circa 310 kilometri care ar trebui să lege Ungheni – Iași de Târgu Mureș, o autostradă cerută de două decenii pentru a lega Moldova de restul țării. Durata contractului este de 38 de luni, adică trei ani și două luni și, practic, după refacerea studiului de fezabilitate și proiectarea tronsonului, acesta va putea fi scos la licitație pentru execuție, care și aceea durează luni sau chiar mai mult de un an.
Până acum nu a fost scoasă la licitație nici execuția tronsonului mai greu, Târgu Mureș – Târgu Neamț, a cărei revizuire a studiului de fezabilitate a demarat anul trecut.