spot_img
sâmbătă, noiembrie 23, 2024
HomeEconomicRomânii se tem de o nouă criză economică

Românii se tem de o nouă criză economică

Semnele crizei economice i-a pus în gardă pe români. Trei sferturi dintre aceștia sunt atenţi la gestionarea veniturilor şi cheltuirea banilor în condițiile în care aproape 40% susțin că veniturile curente le sunt suficiente doar cât să le asigure un trai decent. Concluzia se desprinde dintr-un sondaj de opinie național referitor la situația epidemiologică din țară și efectele ei socio-economice, realizat de Novel Research, la iniţiativa unei cunoscute instituţii financiare nebancare ce oferă împrumuturi mici la domiciliul clienților, Provident Financial România.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Cercetarea, una foarte amplă, a scos în evidență în ceea ce priveşte situaţia financiară, că doar 6% dintre români spun că veniturile actuale le permit un trai fără griji şi doar puţin peste 14% ţin o evidenţă scrisă a cheltuielilor. Aproape 40% dintre respondenţi afirmă că veniturile curente sunt suficiente doar cât să le asigure un trai decent, fără să-şi poată permite lucruri mai scumpe, iar aproape un sfert subliniază că banii pe care îi câştigă le asigură doar lucrurile esenţiale. În acelaşi timp, aproape 9% spun că banii nu le sunt suficienţi nici măcar pentru bunurile de strictă necesitate.

Pe de altă parte, peste un sfert dintre respondenţi nu acordă prea multă atenţie cheltuielilor şi modului cum îşi împart veniturile, iar restul de 75% sunt atenţi la gestionarea veniturilor şi cheltuirea banilor. Cei mai chibzuiţi, din acest punct de vedere, sunt românii cu vârste cuprinse între 45 şi 64 de ani, iar în ce priveşte distribuţia pe tipul de localitate de reşedinţă orăşenii sunt mai atenţi la modul în care îşi împart banii decât locuitorii din zona rurală.

În acest moment, aproape 60% dintre locuitorii ţării au un card de debit şi mai bine de o treime deţin un card de credit sau de cumpărături. De asemenea, peste o cincime din populaţie nu foloseşte, în prezent, niciun fel de produs financiar şi doar 17% au un cont de economii.

Întrebaţi despre probabilitatea de a folosi un produs financiar în viitorul apropiat (card de debit, credit, ipotecă etc.), aproape două treimi au declarat că nu au în plan să acceseze vreun tip de produs de acest gen, iar dintre aceştia aproape 18% sunt dintre respondenţi care nu au nici în prezent vreunul dintre produsele financiare disponibile în piaţă.

Studiul Novel Research a fost realizat pe un eşantion de 1.003 persoane, selectat aleatoriu din rândul populaţiei adulte din România, folosind cote structurale. Eroare de eșantionare este +/- 3%, în timp ce gradul de probabilitate al rezultatelor este de 95%.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer fragmentat
0.6 ° C
0.6 °
0.5 °
82 %
7.9kmh
84 %
sâm
1 °
Dum
1 °
lun
4 °
mar
4 °
mie
6 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Având în vedere că se apropie sărbătorile, s-au montat semne și pentru musafiri.

EDITORIAL

La treizeci și de ani după căderea oficială a comunismului, în România procesul electoral a devenit un spectacol mai degrabă decât un act de...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...