spot_img
joi, noiembrie 21, 2024
HomeEconomicAutoritățile locale vor primi gestiunea construcției centurilor ocolitoare. La Botoșani, centura e...

Autoritățile locale vor primi gestiunea construcției centurilor ocolitoare. La Botoșani, centura e doar la stadiu de vorbe

♦ Autoritățile locale vor putea prelua de la diferitele autorități, ministere și companii naționale proiectele de infrastructură rutieră şi feroviară de interes local
♦ Centura Botoșaniului, principalul proiect al Zonei Metropolitane, zace de ani de zile în stadiul de intenție, nici măcar studiul de fezabilitate nefiind recepționat

Autoritățile locale vor putea prelua de la diferitele autorități, ministere și companii naționale proiectele de infrastructură rutieră şi feroviară de interes local, a anunțat şeful Cancelariei prim-ministrului, Ionel Dancă. Mișcarea, cerută de peste un deceniu de diferiți primari și șefi de consilii județene, poate fi realizată ca urmare a unei ordonanțe de urgență adoptată săptămâna trecută de către guvern.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Posibilitatea de a transfera proiectele a fost acceptată de Comisia Europeană pentru șapte din cele opt regiuni de dezvoltare din România, excepția fiind regiunea București – Ilfov, una dintre cele mai bogate din întreaga Uniune Europeană. „E o decizie care pune dezvoltarea locală pe o nouă direcție. Aceasta e una dintre deciziile cele mai importante pe care le-am luat pentru a responsabiliza autoritățile locale”, a declarat Marcel Boloș, ministrul Fondurilor Europene.

Autoritățile centrale, mai ales Compania de Autostrăzi (CNAIR) s-au remarcat în ultimii ani prin incapacitatea de a gestiona proiectele de infrastructură, acestea fiind întârziate ani buni din cauza incompetenței sau corupției. Acum, autorităţile locale vor avea posibilitatea să preia în gestiune şi execuţie proiecte de infrastructură rutieră şi feroviară, fie prin autoritatea locală, fie prin asociaţii de dezvoltare intercomunitară. Astfel, drumuri naţionale, centuri ocolitoare care nu erau până în prezent în grafic de execuţie la nivelul CNAIR vor putea fi transferate autorităţilor locale şi executate în gestiunea acestora, urmând ca, după finalizarea lucrărilor, acestea să revină în administrarea CNAIR. „Lista proiectelor de infrastructură care pot face obiectul prevederilor prezentului articol se aprobă prin ordinul ministrului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, cu avizul Ministerului Fondurilor Europene”, se arată în ordonanță.

Centura Botoșaniului, doar la stadiu de vorbe

Centura Botoșaniului, principalul proiect al Zonei Metropolitane, zace de ani de zile în stadiul de intenție, nici măcar studiul de fezabilitate nefiind recepționat. „Și dacă ne-o dă, ce? Nici măcar studiul de fezabilitate nu a fost recepționat. Se va face și recepția. Nu era programată la nivel central pentru acest an. Oricum centura, așa cum e gândită acum, trece pe teritoriul comunei Curtești”, a declarat primarul Cătălin Flutur, adăugând că, poate o centură prin nordul municipiului, care să unească drumurile naționale importante cu DN 29, care este o poartă a UE spre Moldova și implicit spațiul ex-sovietic ar fi fost mai oportună pentru municipiu.

Primarul a mai afirmat că trebuie foarte bine calculați pașii, pentru că o astfel de investiție „ne costă cât bugetul pe cinci ani”.

România, pe cale de a pierde 2,15 miliarde de euro

Guvernanții susțin că prin acest mecanism, se rezolvă o problemă acută a absorbției fondurilor europene, respectiv un risc de dezangajare a unor sume uriașe, tocmai pentru că sunt proiecte care au întârziat, nu au fost pregătite suficient de către guvernările anterioare.

Potrivit actului normativ, pentru anul 2020 riscul de dezangajare la nivelul tuturor programelor operaționale este în valoare de 2,15 miliarde euro, iar cele mai mari valori ale riscului de dezangajare sunt înregistrate la nivelul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM) cu valoarea de 778,17 milioane euro, Programului Operațional Regional cu valoarea de 740,13 milioane euro și a Programului Operațional Capital Uman cu o valoare de 382,16 milioane euro.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer fragmentat
0.5 ° C
0.6 °
0.5 °
85 %
2.5kmh
81 %
joi
0 °
vin
4 °
sâm
1 °
Dum
1 °
lun
3 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

Mai sunt și patrioți care-s pro europeni și nu așteaptă casele de la Simion, ceea ce e bine.

EDITORIAL

Deși mai sunt puține zile până când vom merge la urne, interesul românilor pentru dezbaterile electorale tinde spre zero, iar asta ar trebui să...

EPIGRAMA ZILEI

A dat neaua peste vii Peste dealuri și câmpii, Peste crângul cel pustiu Peste-al meu păr castaniu... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...