spot_img
joi, noiembrie 21, 2024
HomeEconomicStudiu al Academiei Române privind comerțul online cu legume proaspete

Studiu al Academiei Române privind comerțul online cu legume proaspete

Criza provocată de pandemia de Covid-19 a dus la o modificare structurală a obiceiurilor de consum ale românilor, în sensul că a accelerat folosirea internetului ca interfață în achiziționarea de bunuri și, mai nou, alimente.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Dacă până la începutul lunii martie nu era ceva ieșit din comun să-ți comanzi comanzi pe internet ultimul model de telefon lansat de anumit producător, sau hainele la modă, de câteva săptămâni botoșănenii au început să-și comande de pe internet și alimentele, fructe și legume proaspete, produse lactate, mei sau alte preparate de carne. Acest lucru a fost facilitat și de apariția pe rețelele de socializare a numeroase grupuri ale producătorilor locali, care disperați că le dispare piața tradițională s-au reorientat spre internet și sunt acum dispuși să aducă produsele lor la consumatori acasă. De asemenea, Direcția Agricolă a lansat portalul www.produsinbotosani.ro, care are asociată și o pagină de Facebook, Produsinbotosani, prin intermediul căreia se încearcă intermedierea între producătorul agricol local și consumator.

Fenomenul nu este singular și specific județului Botoșani, ci are amploare regională și chiar națională, tot mai mulți producători din toate regiunile țării încercând să-și vândă marfa pe internet. Acest lucru a atras atenția Filialei Iași a Academiei Române, care a lansat un studiu privind „oportunitatea achiziționării de legume proaspete direct de la producători, cu livrare la domiciliu”. Potrivit cercetătorului Sebastian Brumă, scopul scopul studiului este acela de a scoate în evidență ce-și dorește consumatorul de la producătorii locali de produse alimentare și mai ales să determine modul cum ar dori consumatorii să aibă legăturile directe cu fermierii. Pentru aceasta, consumatorii sunt invitați să completeze un scurt chestionar pe internet.

Până acum cercetarea a fost centrată în jurul Iașului, dar acum se doreşte extinderea sa, inclusiv în județul Botoșani, astfel ca rezultatele să poată fi extrapolate la nivelul Moldovei și „să contribuie la dezvoltarea rețelelor de distribuție a produselor agroalimentare locale, în sprijinul atât al producătorilor, cât și al consumatorilor”.

Potrivit unor rezultate parțiale, după 16 martie, data în care a intrat în vigoare starea de urgență, numărul celor care susțin că au „comandat legume proaspete de la producătorii locali, cu livrare directă” aproape că s-a dublat, de la 31,6% la 53,4%, iar trendul este crescător.

Botoșănenii care doresc să completeze chestionarul o pot face aici.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer fragmentat
0.5 ° C
0.6 °
0.5 °
85 %
2.5kmh
81 %
joi
0 °
vin
4 °
sâm
1 °
Dum
1 °
lun
3 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

Mai sunt și patrioți care-s pro europeni și nu așteaptă casele de la Simion, ceea ce e bine.

EDITORIAL

Deși mai sunt puține zile până când vom merge la urne, interesul românilor pentru dezbaterile electorale tinde spre zero, iar asta ar trebui să...

EPIGRAMA ZILEI

A dat neaua peste vii Peste dealuri și câmpii, Peste crângul cel pustiu Peste-al meu păr castaniu... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...