O grevă a izbucnit ieri dimineață la depourile CFR, după ce cu două zile în urmă fusese declanșat un protest „spontan” la Societăţii Comerciale Reparaţii Locomotive (SCRL) Brașov, societatea statului care se ocupă de reparat locomotive, de care însă toată lumea știa din ajun. În prima parte a zilei de ieri, peste 15 trenuri de călători au fost anulate.
Deși potrivit presei centrale protestul a afectat și Depoul Suceava, trenurile care au plecat sau au ajuns la Botoșani nu au fost afectate. De altfel, în jurul prânzului, angajați ai stației CFR Botoșani nici nu știau de existența protestului. „De la noi au plecat trenurile la timp. Bucureștiul a plecat bine, încălzit, iar cele care au venit în această dimineață (n.r. – ieri) au ajuns fără întârziere”, a declarat un angajat al stației CFR Botoșani.
Angajaţii depourilor au oprit lucrul pe motiv că CFR Călători încearcă să falimenteze SCRL, prin preluarea etapizată a personalului. Culmea e că, la protestele din vara anului trecut, tocmai angajații SCRL cereau să fie preluați de CFR Călători.
În acest an, operatorul feroviar de stat nu a mai încheiat niciun contract de prestări servicii cu SCRL, până ieri la prânz. „Începând cu ora 12:00, s-a reluat activitatea de reparaţii din SCRL în toate secţiile. Contractul de mentenanţă a fost semnat. Traficul ar trebui să se normalizeze în cursul zilei de astăzi (n.r. – joi). Nu vor fi probleme, toate locomotivele care sunt în secţii vor fi reparate, ca să nu fie probleme pe partea de asigurare de material rulant de tracţiune”, a precizat Cristian Coconaşu, directorul SCRL.
„SCRL e în insolvență și angajații sunt dezorientați, se temeau pentru salariile lor, pentru că CFR Călători nu a mai semnat contractul cu SCRL. Pe de altă parte, nici CFR Călători nu are contract de serviciu public cu statul. E un cerc vicios”, explica situația Grigore Mare, președintele Federației Naționale Sindicale Mișcare Comercial Vagoane.