marți, aprilie 8, 2025
AcasăEconomicFără produse de impuls pentru copii la casele de marcat din hipermarketuri

Fără produse de impuls pentru copii la casele de marcat din hipermarketuri

Mai mulţi parlamentari au depus la Senat un proiect legislativ care prevede înfiinţarea în fiecare supermarket a unei case de marcat dedicate familiilor cu copii minori, fără rafturi cu dulciuri şi alimente nesănătoase.

Propunerea legislativă pentru completarea art.4 din Ordonanţa Guvernului nr.99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă a fost iniţiată de mai mulţi parlamentari din UDMR, Pro-România şi un deputat USR.

„Prezenta iniţiativă legislativă are drept scop crearea cadrului legal pentru existenţa acelor case de marcat în incinta supermagazinelor sau hipermagazinelor, dedicate numai familiilor, fără dulciuri şi fără alimente nesănătoase expuse. Aceste case de marcat vor fi folosite doar de către acele familii care au copii minori. Propunerea legislativă este menită să protejeze copiii împotriva dulciurilor şi a celorlalte alimente care nu sunt indicate pentru dezvoltarea sănătoasă a copiilor, fiind afişate pe rafturile de pe lângă casele de marcat, evitând astfel situaţiile în care copiii vor să li se cumpere astfel de produse de către părinţi sau aparţinători”, potrivit expunerii de motive a proiectului legislativ.

Iniţiatorii susţin că România se află pe locul al doilea în Europa la obezitate infantilă, iar procentul copiilor cu diabet de tip II este în creştere alarmantă.

De asemenea, ei afirmă că „în medie, la nivelul statelor membre ale UE, 17% din populaţia adultă suferă de obezitate. Mai mult, 52% din adulţii europeni sunt cnsideraţi supraponderali sau obezi”.

Propunerea legislativă a fost înregistrată la Senat, ca primă Cameră sesizată.

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer acoperit de nori
4.5 ° C
4.6 °
4.4 °
74 %
3.7kmh
100 %
mar
6 °
mie
7 °
J
4 °
vin
6 °
S
6 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Cum trece timpul, mai ieri aici se vindeau rable, nu altceva.

EDITORIAL

S-au întâmplat foarte multe în ultimele zile. Unele dătătoare de fiori, altele dătătoare de speranță. Bursa s-a prăbușit, cu consecințe nenorocite, pentru remedierea cărora...

EPIGRAMA ZILEI

Bărbații sunt porci, mișei, Îmi spunea, justificat, Pentru că amanții ei O înșală nencetat... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...