Asociaţiile pentru protecţia consumatorilor şi-au adunat forţele şi cer statului să facă public numele vânzătorilor care pun în comercializare produse neconforme. „Autorităţile publice pe care noi le plătim din banii publici şi pe care i-am angajat să aibă grijă de noi să avem o piaţă corectă, ar trebui să înţeleagă să facă publice toate controalele. De ce spun asta? Fiindcă de 30 de ani discutăm de acest lucru şi în momentul în care noi, ca şi consumatori, vom vedea un produs sau un serviciu într-un magazin neconform sancţionat de către autoritate pentru că nu îndeplineşte legislaţia şi normele minime, automat şi noi, la rândul nostru, putem să facem un exerciţiu şi pur şi simplu să nu mai cumpărăm acel produs. De asemenea, în calitate de cetăţeni europeni, ar trebui să avem un standard european al produselor şi serviciilor, să nu mai avem produse ca în Est, dar la preţuri ca în Vest”, a afirmat Sorin Mierlea, preşedintele InfoCons.
Potrivit acestuia, consumatorii români ar trebui să-şi cunoască mai bine drepturile şi să fie mult mai responsabili atunci când cumpără un produs. Acesta a menţionat, totodată, că fiecare dintre noi ar trebui să conştientizeze că, de fiecare dată când cumpără votează produsul, votează brandul, votează magazinul. „Votându-l, automat acela va ajunge mai sus, iar în momentul în care un produs sau un serviciu, un magazin, un retailer îşi bate joc de noi şi vinde produse care nu se ridică la un standard minimal ar trebuie să-i sancţionăm şi noi, să nu mai cumpărăm produse sau servicii din acel magazin. Dacă ne amintim, cu câteva săptămâni înainte că doar la o propunere de modificare a preţului la carburant în Franţa au ieşit milioane de oameni în stradă. În schimb, la noi se scumpeşte carburantul în condiţiile în care suntem producători de petrol, se scumpeşte preţul gazelor în condiţiile în care suntem producători de gaze, se scumpeşte curentul electric în condiţiile în care suntem producători”, a subliniat preşedintele InfoCons.