marți, aprilie 8, 2025
AcasăEconomicInteres pentru Autostrada „Ploieşti - Braşov”

Interes pentru Autostrada „Ploieşti – Braşov”

Cinci asocieri au depus scrisori de interes pentru parteneriatului public-privat (PPP) Autostrada A3 „Ploieşti – Braşov”.

Potrivit datelor prezentate de către Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP), ieri, la închiderea termenului, au depus scrisori de interes, în ordine Strabag – Ic Ictas (Austria – Turcia), China Communications Construction Company şi Makyol (China – Turcia), Sinohydro – Power China (China – China), ERG Insaat – SSB Sauerwein (Turcia – Elveţia) şi Acciona Concesiones – FCC Construcccion (Spania – Spania).

Firmele selectate în perioada următoare vor fi solicitate să depună oferte într-un termen de 60 de zile.

Modul de organizare a licitaţiei şi proiectului este contestat de către asociaţiile din transport. Asociaţia Pro Infrastructura a numit, ieri, organizarea proiectului drept „o glumă proastă”. „CNSP a răspuns zilele trecute la ultimele clarificări cerute de potenţialii candidaţi în cadrul licitaţiei. Ce aflăm din afirmaţiile CNSP? Toate clauzele contractului pot fi negociate la o etapă ulterioară! Nu este necesară nicio garanţie de bună execuţie pe perioada derulării lucrărilor. Mai mult, CNSP nu deţine un studiu de trafic, nu poate spune cine îşi asumă neatingerea prognozelor de trafic, nu are studiul de fezabilitate, analiza cost-beneficiu, nici măcar traseul aproximativ al viitoarei autostrăzi! Nu există culoar expropriat, analize financiare de risc, acord de mediu, nu se cunoaşte nimic despre ecoducte, nu au informaţii despre cum s-au făcut estimările de cost, habar nu au despre condiţiile geologice/geotehnice, viteză de proiectare sau fonduri europene.

Cu alte cuvinte, CNSP nu ştie nimic!… Pe lângă riscul evident de corupţie, incertitudinea este flagrantă…

Cu toată seriozitatea şi responsabilitatea, credem cu tărie că această licitaţie pentru PPP Ploieşti-Braşov este o glumă proastă”, se arată într-un comentariu al Asociaţiei.

CNSP estimează că cei 106 kilometri de autostradă vor costa circa 1,36 de miliarde de euro. Şoferii vor plăti o taxă calculată la 6,3 euro fără TVA pentru fiecare 100 de kilometri parcurşi de un autoturism.

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer fragmentat
-1 ° C
0.6 °
-1.1 °
70 %
4.3kmh
66 %
mar
6 °
mie
7 °
J
4 °
vin
8 °
S
7 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Se întoarce iar primăvara un pic, după aia vine vara direct.

EDITORIAL

Miliarde de pixeli sunt risipiți în toate mediile electronice pe ce spun și fac cei 11 candidați la președinție. Sunt întorși pe toate fețele,...

EPIGRAMA ZILEI

Bărbații sunt porci, mișei, Îmi spunea, justificat, Pentru că amanții ei O înșală nencetat... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...