miercuri, aprilie 2, 2025
AcasăEconomicLiber la concurenţă în transportul de persoane

Liber la concurenţă în transportul de persoane

Ministrul demisionar al Transporturilor, Lucian Şova, a trimis spre publicare în Monitorul Oficial un ordin de care i-a înfuriat la culme, în urmă cu câteva luni, pe transportatorii de persoane, determinându-i să intre în grevă. Este vorba de ordinul care prevede liberalizarea transportului rutier de persoane, relatează ziare.com. „Am încheiat procedura de emitere a ordinului de ministru care reglementează desfăşurarea curselor regulate de pasageri. L-am trimis, spre publicare, la Monitorul Oficial. Acest ordin a respectat toate prevederile legale privind consultarea publică şi toate celelalte prevederi şi are acordul Consiliului Concurenţei. Acest ordin desfiinţează exclusivitatea pe care o au foarte puţine companii din România, pe anumite trasee. În plus, ordinul dă libertate atât transportatorilor români, cât şi călătorilor, care vor putea alege cu cine să călătorească”, a declarat Lucian Şova.

Încă de la începutul toamnei, mai multe organizaţii sindicale din domeniul Transporturilor au anunţat că se opun vehement modificărilor pe care Lucian Şova voia să le facă. Cea mai contestată măsură pe care Şova o anunţă era scăderea importanţei experienţei transportatorului la licitaţiile pentru atribuirea traseelor care urmează să aibă loc peste câteva luni. Această modificare le-ar permite transportatorilor aflaţi la început de drum, dar care au maşini noi să ia din cota de piaţă a transportatorilor experimentaţi. Practic, spunea ministrul Şova, măsura se impunea din cauză că privilegiile unor transportatori erau atât de mari încât unui întreprinzător aflat la început de drum îi era mai uşor să câştige o rută Bucureşti – Spania decât una internă, de tipul Bucureşti – Urziceni.

Ca să-l împiedice pe ministru să adopte ordinul care le anula parte din privilegii, transportatorii au şi protestat. Spre exemplu, Confederaţia Operatorilor de Transport Autorizaţi din România (COTAR) a pichetat sediul Ministerului Transporturilor, în repetate rânduri, îngreunând până peste poate traficul, în zona Gării de Nord. În plus, Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) a făcut chiar o grevă de câteva ore la nivel naţional, pe 11 octombrie.

 

Transportatorii vor ataca în instanţă ordinul ministrului

00:00/00:31
Unde se uită Doina Federovici, numai dezvoltare vede.
Truvid
auto skip

 

COTAR va acţiona în instanţă toate deciziile luate de ministrul demisionar al Transporturilor, Lucian Şova, care au ca rezultat distrugerea sectorului de transporturi din România. Reprezentanţii COTAR anunţă, totodată, că îl vor sancţiona la vot pe preşedintele României, Klaus Iohannis, pentru lipsa de acţiune în această situaţie.

Potrivit reprezentanţilor transportatorilor, situaţia fără precedent este acoperită de o luptă politică între şeful statului şi Guvern însă nu există o explicaţie logică pentru faptul că exact Ministerul Transporturilor a rămas în aşteptare, astfel încât ministrul demisionar Şova să poată rezolva problemele grupurilor de interese care vor să intre pe piaţa din România. „Poate fi o coincidenţă, dar această situaţie are toate elementele unei «perdele de fum», fiind în aparenţă un conflict politic şi o demonstraţie de forţă făcută de preşedintele României, dar tocmai faptul că acest conflict nu are neapărat o miză, urmând să se soluţioneze foarte curând, arată că de fapt s-a dorit menţinerea în funcţie a ministrului demisionar Lucian Şova pentru a i se permite să modifice legislaţia, în favoarea unor lobbyişti – ceea ce s-a şi întâmplat. Tocmai caracterul heirupist al acţiunilor lui Lucian Şova, din ultimele zile, arată că misiunea lui a fost aceea de a regla nişte conturi. COTAR va acţiona în instanţă toate deciziile luate de ministrul demisionar Lucian Şova care au ca rezultat distrugerea sectorului de Transporturi din România”, se arată într-un comunicat COTAR.

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer acoperit de nori
9.5 ° C
10.6 °
8.9 °
79 %
2.7kmh
100 %
mie
9 °
J
8 °
vin
15 °
S
17 °
D
1 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Încerci cu frumosul inițial și dacă nu ține, mai adaugi ceva mai pe înțelesul celor cărora te adresezi.

EDITORIAL

Frământările sociale din ultima vreme nu sunt singulare în istoria recentă a românilor. De-a lungul ultimelor două secole, istoria a consemnat multe asemenea momente....

EPIGRAMA ZILEI

La acea vorbă străveche („Nu te culca pe-o ureche!”) Am o întrebare ... nouă: Se poate pe amândouă? -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...