Marile magazine online au înregistrat creşteri semnificative faţă de campania similară de Black Friday din 2017.
Produse în valoare de 127,6 milioane de lei au fost vândute în mediul online până ieri, la ora 16:30, mai mult cu 40% faţă de anul trecut, iar cea mai semnificativă este o tranzacţie cu aur în valoare de 129.635 lei, potrivit procesatorului de plăţi PayU România.
Totalul volumelor achitate online până la ora 16:30 a depăşit rezultatele din întreaga zi de Black Friday 2017. „Volume tranzacţionate: 127,6 milioane de lei, mai mult cu 40% faţă de anul trecut, când s-au înregistrat 90 milioane de lei. Număr de tranzacţii: 184.460, mai mult cu 56% faţă de anul trecut când s-au înregistrat 118.092. Categorii produse: IT&C, bijuterii, fashion, turism, asigurări. Top 3 tranzacţii înregistrate în platforma PayU România: 129.635 lei – aur, 48.881 lei – echipamente şi accesorii foto, 46.970 lei – IT&C”, se precizează într-un comunicat remis aseară.
Ţările din care au venit tranzacţiile sunt România, Marea Britanie, Ungaria, Italia şi Bulgaria.
Valoarea medie a coşului de cumpărături, de 692 lei, a fost, însă, în scădere cu 10% faţă de anul trecut, când a fost 769 lei.
Marius Costin, country manager PayU România, a declarat ieri, într-o conferinţă de presă, că interesul românilor pentru Black Friday este cel mai mare în lume, depăşindu-l chiar şi pe americani.
Costin susţine că PayU România procesează peste jumătate din tranzacţiile online din ţara noastră, iar piaţa online are o pondere de 30% din total retail.
Anul trecut, de Black Friday, comercianţii au realizat vânzări de 200 de milioane de euro (circa 900 de milioane de lei), reprezentând aproximativ 7% din vânzările realizate în tot anul trecut.
Automobile, aur şi excursii cumpărate pe eMag
Valoarea totală a comenzilor înregistrată de Black Friday de cel mai mare retailer din România, eMag, a depăşit 355 de milioane de lei (76,1 milioane de euro) după nouă ore de la începerea evenimentului, iar retailerul estimează vânzări de 440 milioane de lei la finalul zilei, cu 10% peste ţinta iniţială.
Retailerul a înregistrat, după primele nouă ore ale ediţiei din 2018 a Black Friday, vânzări de peste 355 milioane lei şi peste 930.000 de produse comandate.
eMAG a înregistrat o medie de 77 de produse comandate pe secundă în prima oră de campanie Black Friday, iar primul milion de lei a fost comandat în 12 secunde, potrivit retailerului. În primele nouă ore ale campaniei, au fost comandate online 122 de automobile, 3,9 kilograme de aur şi 1.800 de nopţi de cazare. Printre produsele inedite comandate s-au mai aflat şi bilete la evenimente, abonamente la servicii medicale şi abonamente stomatologice, precum şi ceasuri şi bijuterii de lux.
Estimarea pentru finalul zilei este o depăşire cu cel puţin 10% a ţintei iniţiale şi vânzări de peste 440 milioane lei.
Totodată, retailerul a anunţat că 15% dintre comenzi sunt predate curierilor, promoţiile se suplimentează constant, până după miezul nopţii, iar curierii vor lucra sâmbătă şi duminică pentru ca un număr cât mai mare de lucruri să ajungă la clienţi.
Totodată, 35.000 de clienţi au comandat online la eMag pentru prima dată, iar rezultatul zilei de Black Friday de anul trecut a fost depăşit la ora 16:20.
„Comenzile de Black Friday au atins un nivel record în primele nouă ore de la deschiderea evenimentului. Avem un interes fără precedent care ne va duce la o creştere cu aproape 30% faţă de anul trecut şi cu 10% peste ţinta noastră pentru acest an. Estimăm vânzări de peste 440 milioane lei pentru toată ziua,” a declarat directorul general al eMag, Tudor Manea.
Produsele naturiste la mare căutare
Până la ora 13:00, Vegis.ro – cel mai mare magazin online de produse naturiste – şi-a depăşit cifrele totale de vânzări şi încasări înregistrate de Black Friday în 2017. Astfel, anul acesta s-au înregistrat 900 de comenzi, cu 40% mai multe decât până la ora 13:00 la Black Friday 2017. Valoarea totală a comenzilor înregistrate a fost de 156.045 lei, faţă de 91.485 de lei. În total, la Black Friday 2017, Vegis.ro a înregistrat 873 de comenzi cu o valoare totală de 146.832 lei. Anul acesta, estimările iniţiale arătau că se va ajunge la 1.100 de comenzi, însă cu siguranţă acestea vor trece de acest prag.
„În primele 10 minute, au fost epuizate ofertele cu reduceri de 80% şi 90%, iar în următoarea oră cele cu reduceri de 70%. Acest lucru în ciuda faptului că am avut un stoc generos şi limită de produse de un anumit fel pe comandă. În primele două ore de campanie, am avut o comandă la fiecare 25 de secunde. 40% din comenzi au fost înregistrate de pe dispozitivele mobile. Valoarea comenzi de Black Friday a crescut la 180 de lei, faţă de 145 de lei, cât este media unei comenzi într-o perioadă normală”, a afirmat Mihai Bucuroiu, director de dezvoltare Vegis.ro.
Cărţi de un milion de lei comandate în câteva ore
Interesant este că până la ora 15:30 s-au înregistrat comenzi pentru peste 40.000 de cărţi, în valoare totală de un milion de lei. Valoarea unei comenzi a crescut în medie cu 20% faţă de campania similară din 2017. Unele titluri s-au epuizat după doar câteva ore de promoţii, dar Libris.ro a făcut suplimentări în limita stocului disponibil. Cele mai multe comenzi s-au înregistrat pentru titluri cu o medie de 80% reducere. Autorii români, cărţile de dezvoltare personală şi de parenting, dar şi beletristica s-au numărat printre cele mai căutate titluri.
Campania Libris.ro de Black Friday a inclus reduceri de până la 90% la peste 60% din fondul total de carte. Se estimează ca până la sfârşitul zilei să se înregistreze peste 17.000 de comenzi, care vor fi livrate în două-cinci zile lucrătoare, o creştere considerabilă faţă de anul precedent.
În 2017, de Black Friday, librăria online Libris.ro a înregistrat peste 13.000 comenzi şi a expediat peste 70.000 cărţi.
Zeci de reclamaţii la Protecţia Consumatorilor
Marius Pîrvu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), susţine că este greu de spus cât de oneste sunt preţurile practicate de comercianţi în timpul promoţiei Black Friday, iar consumatorii trebuie să fie foarte atenţi.
„Până la această dată, doar Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti-Ilfov a înregistrat 40 de reclamaţii prin care se sesizează nerespectarea termenelor de livrare, anularea comenzilor şi nerestituirea contravalorii produselor în termenul legal. Procedurile de soluţionare a acestor sesizări sunt încă în curs”, a precizat Pîrvu.
El a susţinut că reprezentanţii ANPC se autosesizează inclusiv în cazul postărilor pe Facebook ale consumatorilor nemulţumiţi, precum şi în cazul relatărilor din presă.
Consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de returna produsul în 14 zile fără a preciza vreun motiv. În acest caz, primeşte înapoi banii în termen tot de alte 14 zile. Foarte important este şi faptul că, în cazul în care magazinul online nu precizează expres despre termenul de 14 zile în care oamenii pot returna produsele, acest termen se prelungeşte cu încă 12 luni.