Comisarul european pentru pentru Politici Regionale, Corina Creţu, susţine, într-un interviu că reprezentaţii Bruxelles-ul au vrut să-şi asume proiectul autostrăzii dintre Moldova şi Ardeal, dar actualul Guvern a impus varianta unui parteneriat-public privat. Oficialul a mai afirmat şi că trecerea de la finanţarea prin fonduri europene a Autostrăzii Montana (Târgu Mureş – Iaşi) la formula parteneriatului public-privat reprezintă o deprioritizare a proiectului. „În legătură cu Autostrăzii Montana (Târgu Mureş – Iaşi) noi ne-am oferit, la Comisie să finanţăm studiul de fezabilitate, iar construcţia să înceapă în 2021. Noi la Comisie nu suntem confortabili cu un alt mod de finanţare, pentru că s-a realizat master planul de transport, unde există printre priorităţi această autostradă”, a afirmat Corina Creţu. Aceasta a ţinut să precizeze că „este dreptul suveran al oricărei ţări să realizeze în ce mod doreşte, Comisia nu este confortabilă cu această abordare, pentru că din punctul nostru de vedere, aceasta înseamnă o deprioritizare a investiţiei”.
Corina Creţu a precizat că reducerea decalajelor din punctul de vedere al infrastructurii dintre zona de est a Europei şi cea de vest reprezintă un obiectiv primordial al Consiliului Europei. „Trebuie să avem în vedere decalajele care există între Est şi Vest. De pildă, ştiţi foarte bine ca în domeniul transporturilor, dacă vorbim de aceeaşi distanţă, timpul este dublu în Europa Centrală şi de Est faţă de Europa de Vest”, a declarat Corina Creţu.
Corina Creţu a mai spus că este urmărit îndeaproape stadiul Autostrăzii Sibiu – Piteşti, dar că proiectul nu a fost depus la Comisia Europeană deoarece nu există încă avizul de mediu.