Vizaţi de noul bir vor fi proprietarii maşinilor cu o norme de poluare euro 2, 3 sau 4.
Maşinile cu o norme de poluare euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate în funcţie de emisii, a declarat, ieri, ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu. „Cu siguranţă nu va fi o taxă sau un impozit. Va fi o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei şi care poluează, care au o normă inferioară de poluare euro 2, 3 sau 4, să fie taxate în funcţie de emisiile pe care le dau. Luăm în calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrică pentru care deja se plăteşte un impozit, după care luăm norma de poluare a fiecărei maşini şi emisiile de CO2 pe care le produce fiecare maşină”, a spus Gavrilescu.
Ea a mai arătat că este pusă în pericol calitatea aerului pentru că de la începutul anului au intrat în ţară foarte multe maşini poluante. După renunţarea la taxa de prima înmatriculare, înmatriculările maşinilor second hand au crescut de la 146.000, cât au fost în 2016, la 350.000 anul acesta. „Calitatea aerului este pusă în pericol ţinând cont că un număr foarte mare de maşini au fost introduse în perioada 1 ianuarie – 1 septembrie 2017, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2016, cu o creştere de 80%. Pe de o parte acordăm, prin Administraţia Fondului de Mediu, bani pentru a finanţa fiecare român să poată să-şi cumpere o maşină nouă, care să nu polueze şi cu care să circule în siguranţă, şi pe cealaltă parte e un număr mare de maşini care au normă de poluare euro 2, euro 4. Noi lucrăm într-un grup de lucru care are un termen de maxim trei săptămâni astfel încât forma finală să îmi fie prezentată. Noi trebuie să facem o informare şi la Comisie, iar apoi să fie şi dezbătută”, a precizat ministrul Mediului.
Timbrul de mediu pentru autovehicule este inclus în cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.