Germania spune un „nu” decisiv maşinii electrice, după ce VW nu a reuşit cu 100 de miliarde de euro să vândă mai multe modele ID3 şi ID4 în ultimii ani, în ciuda unui program Rabla eficient. Potrivit autolatest.ro, în România cei 11.500 euro daţi dealerilor pentru RABLA Plus nu au dus decât la o mică creştere a vânzărilor maşinilor EV în ciuda eforturilor disperate ale importatorilor.
Germanii vin, însă, cu o alternativă. Astfel, cei de la ADAC şi Central Association of the German Motor Trade (ZDK) au ales să ofere soluţia logică pentru cele 1.4 miliarde de maşini care merg în prezent pe benzină şi motorină. Aceştia au ales benzină sintetică produsă prin electroliză din CO2-ul din atmosefera de către Chemieanlagenbau Chemnitz, respectiv au pus 20 de litri într-un Golf 7 1.4 TSI care merge fără probleme.
De fapt, merge atât de bine încât nici specialiştii nu şi-au dat seama că maşina nu mai rulează cu benzină produsă pe bază de petrol, ci cu benzină sintetică produsă prin captarea de CO2 din atmosferă. Chemieanlagenbau Chemnitz spun că benzină sintetică poate să fie produsă extrem de uşor, uzina putând produce şi motorină sintetică şi GPL sintetic fără că emisiile de noxe să mai conteze.
Benzină sintetică are aceleaşi proprietăţi ca benzină tradiţională, deci nu trebuie să staţi 2 sau 4 ore pentru încărcarea unui rezevor cum vedem la maşină electrică penalizata zi de zi de lipsa infrastructurii de încărcare.
În Germania deja ruleaza un Golf 7 1.4 TSI cu benzină sintetică.
AVATAJELE BENZINEI SINTETICE:
-Benzina sintetică este produsă printr-un proces neutru de emisii CO2
-Rafinaria produce şi benzină şi motorină şi GPL sintetic
-Poate să fie utilizat de toate maşinile cu motoare convenţionale
-Poate să fie vândut şi transportat ca şi benzină şi motorină convenţională
-Poate să fie produs relativ uşor şi oriunde, rafinăria chimică nemaiavând nevoie de importul de petrol