Americanii aduc pe „Bătrânul Continent” maşina care a cucerit „Lumea nouă”.
Noul Jeep Wrangler, propulsat de un nou motor I4 de 2,0 litri cu turbo compresie, în care a fost integrat sistemul hibrid eTorque de la Fiat Chrysler Automobiles, promite să traverseze cele mai grele terenuri fără să rămână blocat.
O maşină populară şi la modă în SUA, noul Wrangler speră să-i cucerească repede şi pe europeni cu această mişcare revoluţionară pe piaţa maşinilor off-road.
Anul trecut, Jeep a vândut aproape 200.000 de maşini Wrangler în SUA şi probabil că în acest an vânzările, stimulate de noul model, se vor dubla. În Europa, însă, Wrangler nu a avut succesul scontat, în 2017 vânzându-se abia 3.670 de unităţi. De aceea, Jeep încearcă să impulsioneze vânzările, propunându-şi o ţintă de 10.000-12.000 de maşini pe an.
Noul Jeep este, cu siguranţă, „mult mai civilizat” decât cel precedent, dar păstrează încă legăturile cu trecutul. Pentru că încă există oameni care doresc să elimine uşile şi parbrizul înainte de a se angaja în aventurile lor de pe şosea, Wrangler permite acest lucru. Aşa se explică suporturile de cauciuc de pe partea superioară a capotei, unde poate fi pus parbrizul îndepărtat. Cupolele maşinilor sunt demontabile, în mod natural.
Interiorul încă arată ca o versiune nostalgică, dar sofisticată a celei vechi. Bordul este însă supracomplicat, în ciuda tuturor îmbunătăţirilor pretinse. Cea mai mare problemă dintre toate este trecerea de la tracţiunea faţă la cea integrală. În timp ce aproape toate modelele 4×4 moderne utilizează un computer pentru a trece fără probleme de la două la patru roţi motrice şi au roţi mici pentru a selecta variaţii precum zăpada, noroi şi roci, Wrangler păstrează un schimbător manual pentru acest lucru.
Succesul de piaţă din SUA arată că aceasta este ceea ceea ce doresc clienţii de fapt, dar rămâne de văzut dacă acest lucru va funcţiona şi în Europa. Un alt obstacol aici este preţul, care începe de la 57.000 de euro şi ajunge 71.000 de euro pentru vârful de gamă, Rubicon. Preţurile sunt aproape duble faţă de cele din SUA, unde pornesc de la 30.000 de euro, numai că în Uniunea Europeană se aplică şi taxele.
În Europa, Jeep oferă două motorizări, una diesel de 2,2 litri şi de 200 CP şi alta pe benzină de 272 CP, cu o cutie de viteze automată cu opt trepte. De asemenea, modele pentru piaţa europeană pot fi cu două sau patru uşi, în versiunile Sport, Sahara sau Rubicon. Motoarele sunt încântătoare, Wrangler respectând ideea pentru care a fost creat şi anume: off-road. De asemenea, pe autostradă maşinile sunt impresionante, putând accelera foarte uşor şi asigură o croazieră uşoară şi lină chiar şi în la viteze ridicate.
Noul Wrangler arată frumos şi este mult mai practic decât cel vechi, dar încă rămâne fidel segmentul off-road, unul foarte îngust.
Pe acest segment de piaţă, în Europa există o competiţie foarte mică, după „retragerea” Land Rover. Principalul concurent este clasa G de la Mercedes şi este aşteptat cât de curând şi micul Suzuki Jimny.