Toyota a anunţat o serie de investiţii importante pentru dezvoltarea maşinilor electrice şi a oferit inclusiv o informaţie interesantă legată de baterii, despre care afirmă că vor oferi o autonomie semnificativ mai mare decât în prezent.
Constructorul japonez a dezvăluit acum că lucrează la o tehnologie suplimentară care va fi aplicată în cazul maşinilor electrice şi alimentate cu hidrogen.
Astfel, Toyota dezvoltă proiectul unui pneu fără aer care are motoare individuale în fiecare roată, iar japonezii speră ca în timp tehnologia să permită o scădere semnificativă a masei pneurilor. Obiectivul declarat este că până în 2025 reducerea masei pentru fiecare pneu să fie de circa 5 kilograme, adică circa 30% comparativ cu masă obişnuită a unui cauciuc.
“Pentru constructori, atracţia pneurilor fără aer este legată de maşinile electrice şi hibride. Astfel de pneuri ar urma să fie folosite pe maşinile electrice”, afirmă oficialii Sumitomo Rubber Industries, compania care a furnizat pneurile experimentale celor de la Toyota.
Conceptul Toyota Fine-Comfort Ride, care a fost dezvăluit cu ocazia Salonului Auto de la Tokyo, este echipat cu astfel de pneuri, însă japonezii nu sunt primii care încearcă să dezvolte o astfel de tehnologie. Producători tradiţionali de pneuri precum Bridgestone lucrează la un concept asemănător, în timp ce Michelin a dezvoltat deja o primă versiune de serie pentru maşini uşoare, cum sunt cele întâlnite pe terenurile de golf. Pentru moment, acest tip de pneu nu poate fi însă folosit pe maşinile tradiţionale.