Anul 2016 va rămâne în istorie pentru Grupul Volkswagen drept unul al extremelor. Pe de o parte, germanii au achitat deja peste 23 miliarde de dolari, echivalentul a aproape 22 de miliarde de euro, pentru a închide scandalul Dieselgate în Statele Unite şi Canada.
Pe de altă parte, aceeaşi germani au şi un motiv de sărbătoare: după o dominaţie Toyota de patru ani, Volkswagen a devenit oficial cel mai mare constructor auto din lume.
Grupul anunţase încă din 11 ianuarie că a vândut 10.312.400 de maşini în întreaga lume pe parcursul anului trecut, însă Toyota a publicat rezultatele oficiale abia ieri dimineaţă. Iar japonezii s-au oprit la 10.175.000 de unităţi şi au pierdut prima poziţie în topul mondial pentru 137.400 unităţi.
Vânzările niponilor au crescut cu numai 0,2% comparativ cu 2015, iar rezultatele au fost la rândul lor contradictorii: vânzările de maşini Toyota au crescut cu 6,5% în Japonia, însă cele din străinătate au scăzut cu 0,6%, ca urmare a evoluţiei mai puţin bune de pe piaţa americană. În schimb, japonezii au revendicat o creştere puternică de 5,5% a mărcii Daihatsu pe pieţele din afara Japoniei.
Victoria Grupului Volkswagen se datorează însă în mare măsură pieţei din China, acolo unde germanii au reuşit să comercilieze aproape patru milioane de unităţi. Practic, din 10 maşini vândute de Grupul Volkswagen anul trecut, patru au fost comercializate în China.
General Motors, care în mod tradiţional ocupă locul trei în topul vânzărilor globale, nu a publicat încă rezultatele pentru 2016.