marți, aprilie 1, 2025
AcasăAdvertorialUnealta secretă din portbagaj – compresorul auto

Unealta secretă din portbagaj – compresorul auto

Când călătorești foarte mult cu mașina, fie în vacanțe sau fie în interes de serviciu, trebuie să ai mereu la tine un compresor auto, în caz de orice. Calci într-un cui de pe stradă sau pur și simplu apare o defecțiune și tu ești în mijlocul pustietății, ce faci? Este clar că fără puțin ajutor nu poți umfla singur roata mașinii sau să rezolvi fără alte instrumente o pană la mașină. Fie că ești un șofer profesionist care evită toate obstacolele sau doar unul care abia a pornit pe șosele, trebuie să ai mereu ce-ți trebuie la tine.

În articolul de astăzi nu o să îți facem morală despre cum nu ai un compresor auto în portbagaj. O să ne rezumăm doar la a-ți prezenta avantajele lui și o să îți spunem câte ceva despre el. Așa că, dacă te pregătești să pleci cu mașina în concediu sau la drum lung, îți recomandăm să citești acest articol.

Ce face mai exact un compresor auto?

Principiul său de funcționare este foarte simplu, atât de simplu încât poate să fie rudă și cu pompa de piscină. Singura diferență este că un compresor auto comprimă aerul la presiuni diferite, astfel încât tu să îți poți umfla roțile. De obicei, atunci când faci pană, o să ai nevoie de el ca de aer. Sau, dacă presiunea din roți este inegală, o poți rezolva pe moment, iar după să te duci la un service auto. Nu uita că un compresor nu rezolvă totul în mod miraculos și nu ține locul unui mecanic. Compresorul doar te ajută să rezolvi problema pentru o perioadă scurtă de timp.

Tipuri de compresoare auto și pe care să-l alegi?

Dacă te-au luat deja temerile cu privire la o pană în mijlocul câmpului, probabil că ai intrat pe net și ai văzut mai multe compresoare și iar te-ai blocat. Ei bine, există două tipuri de compresoare, cele simple și cele cu mai multe funcții.

Primul este compresorul simplu, care are doar funcție de umflare. Compresorul auto simplu o să te ajute atunci când te-ai trezit cu o pană în mijlocul drumului. Este ușor de depozitat în mașină, nu ocupă foarte mult spațiu, nu costă mult, dar o să îți umfle doar roata, fără alte funcții suplimentare.

Al doilea compresor auto este cel cu mai multe funcții. Ce fel de funcții? Pe lângă funcția de umflare, unele mai au și funcția de redresor. Ce-i un redresor? Îți poate încărca și bateria mașinii.

Cum să folosești compresorul?

Să spunem că din păcate ai făcut pană și nu poți să îți continui drumul. Ce faci? Scoți compresorul din portbagaj și îl conectezi la priza mașinii. Fie că e un compresor auto simplu sau cu redresor, ceea ce contează mai mult sunt puterea și debitul care se influențează reciproc.

Puterea unui compresor poate să fie cea mai mare din lume, însă e degeaba dacă debitul nu este și el acolo pentru a susține o putere atât de mare. Practic, cu cât debitul este mai mare, cu atât roata se va umfla mai repede.

Pe lângă putere și debit, viteza de umflare este și ea destul de importantă. Cum are și ea un cuvânt de spus? Încă din nume îți poți da seama de ce rol are. Viteza reprezintă timpul necesar compresorului pentru a umfla o roată. Pe piață o să găsești compresoare care pot umfla o roată într-un interval de 5 până la 15 minute. Desigur, recomandat este cel mai rapid, dar nici cele care umflă roata într-un timp mai lung nu sunt de proastă calitate, doar nu sunt atât de puternice.

Dacă pleci destul de des la drumuri lungi cu mașina, atât ziua, cât și noaptea, un compresor auto nu ar trebui să îți lipsească din portbagaj – nu ocupă mult spațiu și este perfect pentru a te salva din niște situații neplăcute cum ar fi o pană în mijlocul câmpului.

 

 

 

 

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer fragmentat
11.1 ° C
11.6 °
10 °
89 %
1.8kmh
65 %
mar
12 °
mie
11 °
J
8 °
vin
15 °
S
16 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Probabil vine primăvara și au scăpat de gripa aviară, altfel nu se explică.

EDITORIAL

E din ce în ce mai interesant de trăit în România, asta dacă ai ceva genă de masochist. Avem legi, dar aplicarea acestora depinde...

EPIGRAMA ZILEI

Vine, vine primăvara, Praful alb e dus de tot, Boii nu-și mai umflă nara Cu-atâta iarbă sub bot...   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...