Comerțul fizic reprezintă activitatea care stă la baza tuturor acțiunilor economice. Această activitate s-a dezvoltat rapid, pe măsură ce au apărut tot mai multe soluții software menite să automatizeze o mare parte dintre task-urile din procesul de vânzare.
Automatizarea forței de vânzări, sau SFA, este unul dintre cele mai utile instrumente, care are ca scop automatizarea sarcinilor administrative sau de completare a rapoartelor.
Comerțul electronic este o inovație relativ modernă care facilitează vânzarea de bunuri și servicii prin mijloace electronice sau, mai exact, prin Internet. Accesul ușor și rapid la orice bun sau serviciu a transformat comerțul electronic în modalitatea preferată a oamenilor de a-și face cumpărăturile. În comparație cu magazinele fizice, magazinele online dispun de o bază de date mult mai amplă, care le permite dezvoltarea rapidă și extinderea pe diferite segmente. Soluțiile software de integrare ERP cu magazinul online ajută la optimizarea fluxului de informații între toate entitățile componente din cadrul magazinului și la eficientizarea afacerii.
Tipuri de e-commerce
- Business-to-Consumer (B2C) – Comerțul electronic B2C cuprinde tranzacțiile efectuate între o companie și un consumator. B2C este unul dintre cele mai întâlnite modele de vânzări în cadrul comerțului electronic.
- Business-to-Business (B2B) – Spre deosebire de B2C, comerțul electronic B2B cuprinde vânzările realizate între companii, cum ar fi un producător și un comerciant en-gros sau retail. Vânzările între companii se concentrează adesea pe materii prime sau produse care sunt reambalate înainte de a fi vândute către clienți.
- Consumator-Consumator (C2C) – C2C este una dintre primele forme de comerț electronic. C2C se referă la vânzarea de produse sau servicii între consumatori.
- Consumer-to-Business (C2B) – C2B reprezintă inversul modelul tradițional de comerț electronic, mai exact, consumatorii își pun produsele sau serviciile la dispoziția afacerilor.
- Business-to-Administration (B2A) – B2A cuprinde tranzacțiile efectuate între companii și administrații. Un exemplu ar fi produsele și serviciile legate de documentele legale, securitatea socială etc.
- Consumer-to-Administration (C2A) – C2A este similar cu B2A, singura diferență o reprezintă vânzătorul, care în acest caz, este consumatorul. C2A ar putea include consultanță online pentru educație, pregătire în diverse domenii etc.
Cu cantități masive de informații disponibile – opțiuni, prețuri competitive și păreri ale altor cumpărători – clienții care fac cumpărături online dispun practic de tot ce au nevoie pentru a lua o decizie de cumpărare a unui produs sau serviciu. Cu toate acestea, companiile sunt principalii beneficiari ai comerțului electronic, deoarece plasarea produselor sau serviciilor online le aduce câștiguri mult mai mari decât vânzarea acestora în format fizic. Atât companiile mari, cât și cele mici pot folosi comerțul electronic și soluțiile software de integrare a datelor, pentru a-și spori activitatea și pentru a obține rezultate remarcabile.
Soluția Optimall ConnectoR WebAPI este un instrument de conectare a magazinului tău online cu sistemul de gestiune ERP. Informațiile importante despre clienți, stocuri, facturi sunt preluate din ERP și transmise către magazinul tău online. La fel se întâmplă și în cazul informațiilor noi care provin din magazinul online, care sunt preluate și transmise către ERP, prin intermediul Optimall ConnectoR WebAPI.