spot_img
vineri, noiembrie 22, 2024
HomeMagazinAutobuzul care merge deasupra maşinilor

Autobuzul care merge deasupra maşinilor

Inginerii chinezi au inventat autobuzul care circulă suspendat pe şine, peste maşinile din trafic, iar soluţia a stârnit deja interes în Franţa şi Brazilia.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Chinezii au creat autobuzul care nu rămâne blocat în trafic. Mijlocul de transport, un fel de hibrid între tramvai şi metrou, alunecă pe şine pe deasupra maşinilor. Primul exemplar va circula pe străzi până la finele anului.

Inovaţia este gândită pentru a decongestiona traficul rutier în ţara cu o populaţie de 1,4 miliarde de oameni. Autobuzul revoluţionar este construit în aşa fel încât maşinile sub doi metri înălţime pot trece pe sub el.

Cu o capacitate maximă de 1.200 de pasageri, Transit Elevated Bus (TEB) este de fapt un metrou care poate fi integrat în traficul de suprafaţă. Are o înălţime de 4,8 metri şi este conceput pe două niveluri. Primul permite accesul maşinilor pe sub el, iar cel de-al doilea îi găzduieşte pe călători.

Cum vagonul se află la etaj, pentru acces trebuie construite staţii speciale, aflate la înălţime.

Autorii estimează că autobuzul viitorului ar reduce blocajele din trafic cu cel puţin 30%.

Mijlocul de transport este şi economic, existând posibilitatea să se alimenteze de la panouri solare.

Spaţiul generos rezervat pasagerilor seamănă mai mult cu salonul de aşteptare al unui aeroport modern decât cu un banal autobuz pentru transportul public. Conform producătorului, o unitate de transport TEB cu patru vagoane poate înlocui 40 de autobuze convenţionale.

Deocamdată testele derulate au fost simple, autobuzul TEB rulând în linie dreaptă pe o distanţă de 300 de metri, fără a fi nevoit să schimbe direcţia în intersecţii, să oprească la semafoare sau să treacă peste poduri.

“TEB îndeplineşte aceleaşi funcţii ca şi metroul, însă costurile sale de construcţie sunt mai mici de 1/5 decât cele ale metroului”, susţine Bai Chiming, inginerul care coordonează proiectul TEB. “Construcţia sa poate fi finalizată într-un an”, mai susţinea el cu ocazia prezentării unei machete a acestui nou concept de transport urban la cea de-a 19-a ediţie a Expoziţiei Internaţionale High-Tech Beijing, care a avut în luna mai 2016. Câteva luni mai târziu, prototipul a fost gata şi a intrat în teste, iar presa chineză estimează că până la sfârşitul acestui an, TEB ar putea transporta pasageri prin oraşele aglomerate ale Chinei.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
ninsoare puternică
1.7 ° C
1.7 °
0.5 °
91 %
2.1kmh
100 %
vin
2 °
sâm
1 °
Dum
1 °
lun
3 °
mar
2 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Multă lume încă nu s-a hotărât cu cine votează. O fi din cauza ofertei bogate.

EDITORIAL

Cu stupoare constatăm în aceste zile că în mizerabila „Ciorbă” (am făcut referire la Vladimir Ciorbă, soțul pesedistei Laura Vicol, unul din creierele acestei...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...