spot_img
vineri, noiembrie 22, 2024
HomeNaționalAndronescu abrambureşte din nou învăţământul

Andronescu abrambureşte din nou învăţământul

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, revine la ideea bacalaureatului diferenţiat. Oficialul susţine că absolvenţii de liceu ar trebui să aibă posibilitatea de alege între un bacalaureat pentru accesul la universitate şi un bacalaureat profesional. „Din punctul meu de vedere, este un obiectiv personal, dar cred că în egală măsură este un obiectiv pentru societate. Toată şcoala profesională trebuie să devină duală. De aceea am cerut sprijinul mediului de business, mediului economic, de care avem nevoie pentru activitatea de practică. Liceul tehnologic trebuie să-l restructurăm şi să-l gândim ca un liceu care profesionalizează, un liceu dual, cu două posibilităţi de ieşire… La ieşire, eu cred că trebuie să rămână opţiunea absolventului de liceu în a susţine un bacalaureat naţional, care să-i permită accesul într-o universitate, şi o altă rută, cu un bacalaureat tehnologic sau profesional, care să nu-i permită accesul în universitate, subliniez acest lucru, dar care să-i permită la nivelul următor de pregătire un acces într-o formă de profesionalizare duală”, a explicat Andronescu.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Fiind întrebată dacă aceste elemente vor incluse în noua Lege a educaţiei, ea a menţionat: „Este un punct de vedere pe care eu pot să-l exprim, dar sigur că ascult toate celelalte puncte de vedere”. „Eu cred că viitoarea Lege a învăţământului trebuie să genereze o viziune de evoluţie a sistemului de învăţământ. Ce vrem noi de la cei şcoliţi? Vrem să le dezvoltăm personalitatea? Da, atunci trebuie să ne uităm în programele şcolare în aşa fel încât acest lucru să se întâmple. De ce pun accent pe acest lucru? Pentru că niciunul dintre cei şcoliţi acum nu crede că o să aibă în perioada activă a vieţii fiecăruia dintre ei un singur job şi atunci trebuie ca această personalitate să se poată adapta la schimbările din viaţă, să nu le ia ca pe nişte şocuri, cărora pot să le facă faţă”, a afirmat ministrul Educaţiei.

Bacalaureatul profesional este o idee mai veche a Ecaterinei Andronescu. În 2012, la cel mai recent mandat al său de ministru, susţinea acelaşi bacalaureat profesional, atunci promovat printr-un proiect de lege. Andronescu a ameninţat atunci că guvernul va da ordonanţă de urgenţă pentru a trece acest tip de bacalaureat, dacă parlamentarii întârzie votul.

În 2009,pe când era ministru al Educaţiei, Ecaterina Andronescu a decis desfiinţarea şcolilor de arte şi meserii (şcolile profesionale). Locurile destinate acestui tip de învăţământ au fost transformate în locuri pentru liceele profesionale şi tehnice, pentru a căror absolvire elevii trebuia să susţină examen de… bacalaureat.

În iulie 2012, Ecaterina Andronescu a negat acest lucru, afirmând că nu ea a fost cea care a desfiinţat şcolile profesionale şi că de fapt a „regândit şcoala profesională transformând-o în şcoala de arte şi meserii”. Ea a susţinut că la momentul în care a revenit la minister, în 2009, a constatat că „şcoala de arte şi meserii nu le era utilă pentru că nu-şi găseau loc de muncă”.

De atunci, însă, în România se manifestă o criză profundă de meseriaşi în orice domeniu de activitate.

Ecaterina Andronescu este la cel de al patrulea mandat de ministru al Educaţiei. Ea a mai avut acest portofoliu în perioada decembrie 2000 – 19 iunie 2003 (Guvernul Năstase), în perioada decembrie 2008 – octombrie 2009 (Guvernul Boc) şi în perioada iulie 2012 – decembrie 2012 (Guvernul Ponta).

 

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

2 COMMENTS

  1. „Din punctul meu de vedere, este un obiectiv personal” pai cum piz** mat** vii tu sa iti impui obiectivele personale intr-un minister ? Mai ales ca ai fost votata( sa zicem) de catre popor ca sa ii reprezinti interesele sale, nu pe ale tale !

Botoșani
ninsoare ușoară
1.7 ° C
1.7 °
1.6 °
95 %
5.7kmh
100 %
vin
1 °
sâm
1 °
Dum
1 °
lun
4 °
mar
4 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Multă lume încă nu s-a hotărât cu cine votează. O fi din cauza ofertei bogate.

EDITORIAL

Cu stupoare constatăm în aceste zile că în mizerabila „Ciorbă” (am făcut referire la Vladimir Ciorbă, soțul pesedistei Laura Vicol, unul din creierele acestei...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...