Transportul de persoane din judeţul Botoşani a fost paralizat astăzi de greva operatorilor din domeniu, care şi-au sistat activitatea nemulţumiţi fiind de faptul că Ministerul Transporturilor încearcă să modifice sistemul de punctaj al firmelor în momentul organizării licitaţiilor pentru adjudecarea traseelor. Astfel, toate firmele de transport din judeţul Botoşani, afiliate la Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT), au refuzat să mai asigure astăzi cursele pe traseele judeţene sau interjudeţene. Practic, toate autogările din municipiu şi din judeţ sunt pustii şi niciun autocar sau microbuz nu a mai plecat în cursă. Cei mai afectaţi au fost navetiştii, dar şi elevii care s-au văzut puşi în situaţia să-şi caute alte mijloace de transport pentru a ajunge la destinaţii sau la şcoli şi licee. Unii au apelat la rude sau cunoştinţe cu maşini personale ori au făcut autostopul, încercând să se descurce cu maşini de ocazie.
Protestul operatorilor a fost organizat după ce Ministerul Transporturilor a anunţat că vrea să modifice sistemul de punctaj pentru firmele de transport pe motiv că s-ar fi format un monopol pe piaţă. Astfel, până acum cel mai important criteriu era vechimea în operarea traseului, ori ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a propus ca elementul important să devină vechimea parcului auto, cei care au maşini noi urmând să primească puncte în plus. Transportatorii afiliaţi la FORT cer retragerea ordinului întrucât investiţiile în modernizarea parcului auto ar secătui bugetele firmelor. „Protestul va fi oprit doar prin retragerea de către ministru Lucian Şova a respectivului ordin, de pe circuitul de avizare”, au anunţat reprezentanţii FORT. În schimb, Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România a anulat protestul pe motiv că oamenii nu trebuie să sufere din cauza unor probleme de ordin administrativ.
În schimb, transportul local de persoane în municipiu se desfăşoară conform graficului.
Redirecționează 20% din impozitul pe profit al companiei.
Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat.
Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro
*Baza legală poate fi consultată AICI.