O echipă de profesori din catedra de matematică a Colegiului Naţional “A.T. Laurian” se deplasează pentru câteva zile în Suedia pentru a lua lecţii, la propriu şi la figurat, de la colegii din ţara gazdă, Marea Britanie, Franţa şi Finlanda. Un proiect ce se va desfăşura în următorii trei ani le va permite dascălilor de la colegiul botoşănean să afle şi să aplice noutăţile privind integrarea programării informatice în lecţiile de matematică.
Coordonat de Municipalitatea Vasteras din Suedia, proiectul se intitulează „Developing a sustainable European model for the integration of Programming in the teaching of Mathematics” (ProgMath) şi este o continuare a parteneriatului strategic realizat în cadrul unei colaborări anterioare încheiate în 2017. Acesta este finanţat cu sprijinul Comisiei Europene prin Programul ERASMUS+, Acţiunea cheie 2 – proiecte de parteneriat strategic în domeniul școlar, cooperare pentru inovare și schimb de bune practici.
Deplasarea profesorilor este prima întâlnire dintre echipele partenere, dascălii pregătind şi urmând să facă schimb de proiecte de lecţii în cadrul cărora să îmbine informatica şi matematica, folosind, aşadar, pasiunea elevilor pentru prima, pentru a o face pe a doua mai atractivă.
Scopul proiectului este dezvoltarea competenţelor profesionale ale profesorilor de matematică prin integrarea programării în lecţiile de mate, dorindu-se realizarea unor resurse educaţionale ce să ajute la îmbinarea cu succes a celor două discipline.
Echipa managerială a Colegiului Laurian, formată din Mihaela Prăjinariu şi Ioan Onofrei, este recunoscută pentru încurajarea continuă a colectivului de profesori, indiferent de catedră, înspre cele mai diverse colaborări cu instituţiile de învăţământ şi numai, din ţară şi de peste hotare. Se doreşte ca metodele folosite la clasă de dascălii laurieni să transforme în performanţe maxime potenţialul considerabil al elevilor lor. Numărul mare de proiecte câştigate şi derulate de laurieni arată că eforturile directorilor nu sunt în van.