Lucrările de modernizare a drumului naţional 29C Cucorăni-Bucecea-Vârfu Câmpului-Siret sunt de fapt lucrări de întreţinere, ce vor fi realizate pe întregul tronson de 48 de kilometri. Săptămâna trecută, parlamentarii botoşăneni din partea PSD anunţau „ demararea lucrărilor de modernizare a 29A Cucorăni-Bucecea-Vârful Câmpului- Siret”, aceştia confundând atât tipul lucrărilor, care sunt doar de întreţinere cât şi denumirea sectorului care este de fapt 29C şi nu 29A. Botoşănenii care tranzitează drumul dar şi cei care locuiesc în zonele unde se execută lucrări atrag atenţia asupra faptului că asfaltul turnat este subţire” Covorul asfaltic turnat până acum în zona Bucecea este de două degete, ori în acest ritm nu ştiu dacă ţine până la primăvară” spune un participant la trafic. În schimb, în cadrul lucrărilor de modernizare aşa cum anunţau social democraţii, stratul de asfalt poate ajunge şi la zece centimetri” Modernizare înseamnă investiţii serioase, de exemplu ce se va face pe drumul Botoşani –Târgu Frumos. Pe tronsul menţionat, 29C, sunt doar nişte simple lucrări de întreţinere. În plus, pe raza satului Cucorăni pe o porţiune de câţiva kilometri până aproape de Bucecea este îmbrăcâminte din beton pe ciment, iar asfaltul se poate turna abia după nişte lucrări preliminare” Aici vor fi făcute în primă fază exact ceea ce s-a făcut pe drumul Vârfu Câmpului-Dorohoi, un strat bituminos foarte subţire şi este o soluţie care în general se foloseşte pe îmbrăcămintea din beton pentru a mai elimina din denivelări, mai asigură un pic planeitatea drumului.Ea este formată din două straturi, unul de reprofilare de opt milimetri, iar cel de-al doilea de rulare are 10 milimetri, deci aproape doi centrimetri.”a explicat deputatul liberal Cristian Achiţei. Acesta a mai precizat că de la Bucecea la Siret se va turna covor asfaltic specific întreţinerii drumului de aroximativ patru-cinci centimetri. De altfel, lucrările au fost împărţite în două etape, săptămâna trecută fiind dat ordinul de începere pentru lucrările de pe tronsonul Cucorăni-Bucecea-Vârfu Câmpului, pe o lungime de aproximativ 21 de kilometri, costul acestora fiind de aproximativ 5,1 milioane lei. Imediat după finalizarea primei etape, reprezentanţii constructorului vor demara lucrările pentru cel de-al doilea tronson, respectiv asfaltarea sectorului Vârfu Câmpului- Siret, pe o lungime de aproximativ 27 de kilometri, care va costa aproximativ 7 milioane de lei. Investiția pentru reabilitarea acestui drum este asigurată din fondurile Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Cei 48 de kilometric a trebui să fie finalizaţi în aproximativ 3 luni, în funcţie de starea vremii.
Redirecționează 20% din impozitul pe profit al companiei.
Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat.
Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro
*Baza legală poate fi consultată AICI.