Societatea Modern Calor a rămas fără furnizor de gaze naturale. Contractul expira la finele acestei luni, însă furnizorul l-a denunţat cu 21 de zile înainte, uzând de o clauză contractuală. În condiţiile în care problema nu se rezolvă în câteva zile, botoşănenii ar putea rămâne apă caldă.
„Furnizorul de gaze de la Modern Calor a denunțat contractul care era valabil până la sfârșitul lunii septembrie. Au denunțat contractul pentru că le permitea o clauză, cu 21 de zile înainte. Suntem într-un impas, iar s-au schimbat regulile în timpul jocului, creșterea prețului la gaz . Indiferent ce am vrea noi să spunem, ne este foarte greu să gestionăm achizițiile, am constat că această creștere este tot de 35%”, a declarat primarul Cătălin Flutur.
Edilul nu exclude posibilitatea sesizării Consiliului Concurenței, mai ales că furnizorii de gaze solicită banii înainte la încheierea unui nou contract, sau constituirea unei garanții, care ar însemna aproximativ 4 milioane de lei.
„Vestea proastă este că s-a scumpit gazul și nu avem bani să achiziționăm gaz. Vestea proastă este că nu avem acea garanție de 4 milioane de lei. În momentul de față Modern Calor mai are gaz, să vedem, până vineri. Nu are datorii la furnizor. Eu zic că până vineri își rezolvă problema. Dacă nu, nu va mai fi apă caldă, neavând gaz”, a explicat primarul.
Florin Sandu, directorul general al Modern Calor, i-a prezentat ieri primarului problema cu care se confruntă unitatea pe care o conduce. Asta în condiţiile în care edilul susţine că până acum nu a avut acces la informaţii vizând activitatea societăţii de termoficare, de fiecare dată primind răspunsul că unitatea are Consiliu de Administraţie şi Adunare Generală a Acţionarilor (Consiliul Municipal – n.r.).
Conducerea Modern Calor aşteaptă ca problema constituirii unei garanţii să fie rezolvată cu bani de la bugetul local. Primarul le-a recomandat şefilor de la Modern Calor să majoreze linia de creditare.