Ministrul Educaţiei, Valentin Popa, a susţinut ieri o conferinţă de presă, în cadrul căreia a prezentat bilanţul după şase luni de mandat. Deşi a citit de pe laptop, ministrul a avut mari dificultăţi în a se exprima corect în limba română, comiţând greşeli de proporţii, precum dezacorduri între subiect şi predicat, greşeli pe care copiii sunt învăţaţi să le evite încă din clasele primare: „manualele şcolare este un subiect” (manualele şcolare sunt un subiect), „în acest cost de 24 de milioane de lei este inclusă editarea şi drepturile de autor” (în acest cost de 24 de milioane de lei sunt incluse editarea şi drepturile de autor), „asigurăm tichete de grădiniţă în valoare de 50 de lei pentru preşcolarii care… şi şcolari care au o frecvenţă mai mare de 50%”, „am participat şi în calitate de rector şi sunt încântat să continui iniţiativa (pauză de citit, eforturi vizibile pentru a citi numele) HEInnovate…”.
Valentin Popa a dat dovadă şi de dificultăţi vizibile de exprimare când a încercat să explice de ce este bine ca absolvenţii de gimnaziu să urmeze un liceu sau o şcoală profesională.
Ministrul Educaţiei este renumit pentru greşelile sale gramaticale sau de exprimare, făcându-se renumit pentru asta încă de când a preluat funcţia în Guvernul Dăncilă. Deşi în CV are trecute titlurile de „profesor universitar doctor inginer”, Valentin Popa face praf limba română aproape de fiecare dată când vorbeşte.