joi, aprilie 10, 2025
AcasăPrima PaginăŞefii judeţului ne ţin în gropi

Şefii judeţului ne ţin în gropi

Consiliul Judeţean amână de aproximativ trei săptămâni startul lucrărilor de întreţinere a drumurilor, deşi conducerea instituţiei declara în repetate rânduri că acestea vor demara imediat ce vremea va permite. „Cred că după Paşte vom face acest lucru. Trebuie să fie anumite temperaturi în sol”, spunea preşedintele CJ, Costică Macaleţi, la sfârşitul lunii martie.

În realitate, nervii botoşănenilor care tranzitează drumurile judeţului vor fi întinşi la maxim încă cel puţin două săptămâni de acum încolo. „Pe data de 26 aprilie în şedinţa ordinară a CJ vor fi aprobate de către consilierii judeţeni sumele de bani care vor fi cheltuite pentru aceste lucrări, este o procedură obligatorie când e vorba de fonduri. În jurul datei de 30 aprilie cred că vom da drumul la treabă”, a spus ieri Costică Macaleţi. Asta deşi proiectul ar fi putut fi obiectul unei şedinţe extraordinare, având în vedere faptul că este unul de o importanţă majoră.

Astfel, deocamdată drumurile botoşănene rămân într-un stadiu dezastruos. Din totalul de 670 de kilometri de drum judeţean, doar aproximativ 200 de kilometri ar fi în stare bună. În ritmul în care se mişcă cei de la Consiliul Judeţean starea celorlalţi 470 de kilometri de drum va fi schimbată cu greu în bine în anii următori şi asta mai ales din cauza lipsei de implicare a celor din conducerea instituţiei.

 

Drum impracticabil spre Iaşi

 

Probleme sunt pe majoritatea tronsoanelor de drum judeţean, varianta scurtă spre Iaşi prin Prăjeni ajungând aproape impracticabilă după ieşirea din iarnă, alte sectoare cu probleme fiind Sarafineşti-Poiana-Vorona, Dumeni-Cordăreni sau Todireni-Hlipiceni-Răuseni-Călăraşi.

Potrivit unei liste cu priorităţi transmise de către DJDP pentru anul acesta prioritare ar fi la lucrări tronsoanele Botoşani-Orăşeni Deal pe o distanţă de doi kilometri, Săveni-Podriga-Drăguşeni-Mihail Kogălniceanu, trei kilometri, Flămânzi-Câmpeni-Prăjeni-limita cu judeţul Iaşi, 2,5 kilometri, Şendriceni-Lozna, patru kilometri, Cişmea-Roma, şapte kilometri, Dragalina-Cristineşti, trei kilometri, DN29A-Dumeni-Cordăreni, dar şi Leorda-Bucecea-Huţani.

Nici la drumul strategic lucrurile nu avansează, momentan acesta fiind în procedura de analiză. „Sperăm ca în toamnă să începem lucrările, totul ţine de licitaţii, să nu fie contestaţii”, spune Costică Macaleţi.

 

Situaţie diametral opusă la Suceava

 

Dacă la noi cei de la Consiliul Judeţean caută motive pentru a-şi justifica întârzierile, în judeţele vecine lucrările de întreţinere sunt pe final. Un exemplu este Suceava, acolo fiind demarate lucrări de întreţinere înaintea Paştelui. Gheorghe Flutur, preşedintele CJ din judeţul vecin, anunţa în urmă cu o săptămână că multe lucrări sunt deja finalizate.

 

Ceaţă în privinţa costurilor pentru asfaltarea drumului ruşinii

 

Luni au fost demarate lucrările de asfaltare la DN24C, Manoleasa-Rădăuţi Prut, dar cei de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi nu se pun de acord cu valoarea investiţiei.  Astfel, într-un comunicat oficial, cei de la DRDP anunţă că lucrările costă 109 milioane de lei, acestea desfăşurându-se pe o lungime de 36 de kilometri.

Fondurile sunt mult mai mari decât cele ale proiectelor iniţiate prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală (PNDL) de către CJ, respectiv 87 milioane lei, deşi pe cele şase proiecte sunt prevăzute investiţii de amploare.

În schimb, pe pagina oficială a celor de la DRDP Iaşi, de pe o reţea de socializare, apare suma de 39 milioane lei pentru aceste lucrări, iar pe site-ul acesteia costul lucrărilor de asfaltare este de şapte milioane lei.

O a treia sumă vine de la Instituţia Prefectului. „Lucrările se desfăşoară pe 36 de kilometri din DN 24C, de la km 106+650 până la km 142+250, iar valoarea contractului este de peste 10 milioane de lei inclusiv TVA, suma fiind asigurată din fonduri de la Guvernul României”, se arată într-un comunicat trimis de la Prefectură.

 

Subiectul este tratat pe larg în ediţia tipărită a cotidianului „Monitorul de Botoşani”.

 

– Alexandru DOROFTEI

 

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
ploaie ușoară
3.4 ° C
4.6 °
3.3 °
72 %
0.5kmh
100 %
J
4 °
vin
5 °
S
8 °
D
15 °
lun
18 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

În sfârșit, poezia e protejată la Botoșani.

EDITORIAL

Chiar dacă România este republică semi-prezidențială – cu șef de stat și de guvern – președintele are importanța lui, mai ales la capitolul imagine...

EPIGRAMA ZILEI

Berbecuț Bârsan, ce ești năzdrăvan, Doar tu ne-ai băgat, adânc în rahat Deși ai primit, lucrări, înmiit De la noi, șira de paie și oloiul din tigaie... -...

HAPPY CINEMA

Primăvara vine cu o veste extraordinară pentru iubitorii de film! Între 22 aprilie și 31 mai, Happy Cinema îți oferă ocazia de a viziona...

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...