spot_img
joi, aprilie 24, 2025
AcasăLocalUMB Spedition aduce autostrada A7 mai aproape de Botoșani

UMB Spedition aduce autostrada A7 mai aproape de Botoșani

Încă un pas spre realizarea Autostrăzii Moldovei (A7). Întregul tronson Pașcani – Suceava, cu o lungime de 62 km, are acum constructori desemnați. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că cei de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au atribuit contractul pentru Lotul 2 al autostrăzii, între Roșcani și municipiul Suceava, cu o lungime de 29 km, firmei UMB Spedition, antreprenor român cu experiență în proiecte de infrastructură majoră.

„Este un nou pas important pentru Autostrada Moldovei! Lotul 2 din tronsonul Pașcani – Suceava are constructor desemnat! Este vorba despre același constructor român serios, UMB Spedition, care lucrează pe tronsoane importante din A7 și alte proiecte rutiere mari!”, a transmis Sorin Grindeanu.

Detalii tehnice – 29 km de autostradă, 44 de structuri, legături strategice

Contractul, finanțat prin Programul Transport 2021–2027, are o valoare de 2,86 miliarde de lei (fără TVA) și un termen de execuție de 30 de luni, din care 6 luni sunt dedicate proiectării, iar 24 execuției lucrărilor. Pe traseul Lotului 2 vor fi construite 44 de structuri – poduri, pasaje și viaducte – dintre care două se remarcă prin complexitate. Este vorba despre un pod peste râul Siret și DJ208C, cu o lungime de 845,10 metri și un pasaj peste linia de cale ferată CF511, cu o lungime de 625,10 metri

Două noduri rutiere pentru legătura cu municipiul Botoșani

Tronsonul va lega Nodul Rutier Roșcani de estul municipiului Suceava, unde se va realiza conexiunea cu segmentul Suceava – Siret al autostrăzii A7. În această zonă va fi construit și un nod rutier de acces către Aeroportul Internațional Suceava și DN29, printr-un drum de legătură de aproximativ 6 km. Botoșănenii care vor circula pe această autostradă vor avea două noduri la dispoziție – cel de la Roșcani, care va face legătura cu Drumul Județean 208C Vorona – Botoșani și cel de la Dumbrăveni, care va face legătura cu vechiul drum național DN 29 Suceava – Botoșani.

Facilități moderne – stații de încărcare pentru mașini electrice și spații de servicii

Proiectul mai prevede realizarea a două parcări de scurtă durată și două spații de servicii

Fiecare dintre aceste zone va fi dotată cu infrastructura necesară pentru minimum 8 stații de încărcare pentru autoturisme electrice, contribuind astfel la modernizarea și sustenabilitatea infrastructurii rutiere.

Cinci noduri rutiere majore acces facil pentru comunități și trafic eficient

Între Pașcani și Suceava vor fi construite cinci noduri rutiere, astfel:

  1. Nod rutier Heci (Lespezi, Iași) – la intersecția cu DJ208F, cu sensuri giratorii și bretele proiectate pentru o viteză de 60 km/h

  2. Nod rutier Dolhasca (Suceava) – de tip „trompetă”, cu acces spre DJ208I

  3. Nod rutier Roșcani (Suceava) – la conexiunea cu DJ208C, în sudul localităților Roșcani și Vercicani

  4. Nod rutier Dumbrăveni (Suceava) – la intersecția cu DJ208B, cu drum județean denivelat și sensuri giratorii

  5. Nod rutier Aeroport Suceava – conexiune cu Aeroportul și DN29, printr-un drum de legătură nou, inclusiv bretele de descărcare a traficului

Traseul autostrăzii – 62 km prin trei județe și 13 localități

Autostrada Pașcani – Suceava va traversa:

  • Iași – 12,3 km

  • Botoșani – 6,5 km

  • Suceava – 43,2 km

Localitățile traversate: Pașcani, Valea Seacă, Lespezi, Tătăruși, Tudora, Dolhasca, Liteni, Fântânele, Udești, Verești, Salcea, Dumbrăveni și Suceava.

Viaductul Gâștești, cea mai amplă structură

Pe întregul traseu al autostrăzii vor fi construite 72 de poduri, viaducte și pasaje, dintre care 16 vor depăși 100 de metri lungime. Cel mai lung va fi un viaduct de 1.050 metri, amplasat la începutul autostrăzii, în zona Gâștești – Pașcani, construit pentru a depăși o vale, DJ208 și o cale ferată.

Lucrări pregătitoare – demolări și relocări

Pentru implementarea proiectului vor fi necesare și demolări:

  • 2 anexe ale unei ferme din Pașcani (Iași)

  • 6 anexe ale unei stâne în Lespezi (Iași)

  • 11 construcții de depozitare în Salcea (Suceava)

De asemenea, se vor efectua relocări ale rețelelor de utilități – apă, canalizare, gaz, electricitate și telefonie – în special în zonele Dolhasca, Liteni, Verești, Tătăruși și Lespezi.

Ce urmează

Contractul va fi semnat în termen de 10 zile, dacă nu vor fi înregistrate contestații. În urma atribuirii acestui contract, întreaga autostradă Pașcani – Suceava este acoperită din punct de vedere al execuției, o etapă esențială în completarea Autostrăzii Moldovei (A7) – o infrastructură rutieră vitală pentru conectarea județului la rețeaua națională și europeană de transport.

 

 

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
câțiva nori
24.5 ° C
25.5 °
24.4 °
38 %
3.2kmh
18 %
J
26 °
vin
26 °
S
15 °
D
13 °
lun
15 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

Unul din momentele în care îți poți lăsa liniștit copiii să se joace.

EDITORIAL

La începutul anului, prin presa prea puțin iubită de stat - adică acea parte a presei care supraviețuiește fără subvenții de la partide -...

EPIGRAMA ZILEI

Când i-a spus ce-a auzit Despre-a dumneaei ... virtute, Ea pe loc l-a lămurit : A fost doar cu trei… Trei sute!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

Primăvara vine cu o veste extraordinară pentru iubitorii de film! Între 22 aprilie și 31 mai, Happy Cinema îți oferă ocazia de a viziona...

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...