În cadrul ședinței Consiliului Local de miercuri, 26 martie, consilierii municipali au votat pentru gestionarea serviciilor de salubrizare și deszăpezire din municipiul Botoșani pentru următorii cinci ani.
Proiectul a fost adoptat pe fondul expirării, în luna mai a acestui an, a contractului cu Urban Serv, companie controlată de Consiliul Local, care actualmente se ocupă de aceste servicii.
Studiul de oportunitate și atribuirea serviciilor
În cadrul ședinței, consilierii au aprobat un studiu de oportunitate care stabilește modalitatea de atribuire a serviciilor de salubrizare, inclusiv activitățile de măturat, spălat și stropit căile publice din municipiu.
Un alt punct important al proiectului se referă la colectarea deșeurilor din coșurile stradale și transportul acestora la depozitele de deșeuri sau instalațiile de tratare. Totodată, în cadrul proiectului sunt incluse și activitățile de curățare și transport al zăpezii de pe drumurile publice, precum și măsurile de menținere a acestora în condiții de siguranță pe timp de polei sau îngheț.
Serviciile de curățenie, sub controlul direct al Primăriei
În ceea ce privește modalitatea de gestionare a acestor servicii, consilierii au decis ca activitățile de salubrizare și deszăpezire să fie prestate prin gestiune directă, ceea ce înseamnă că autoritățile locale vor coordona și implementa aceste servicii, fără a apela la un operator privat.