Consilierii municipali au votat miercuri, 26 martie, noua organigramă a aparatului de specialitate al primarului. Una dintre principalele modificări este înființarea unui compartiment în subordinea Serviciului Patrimoniu, care va prelua o parte din atribuțiile deținute anterior de societatea Locativa.
Noua structură, denumită Compartimentul Intervenții Fond Locativ, va fi responsabilă cu lucrările de reparații și întreținere a fondului imobiliar administrat de municipalitate.
Posturi noi pentru întreținerea fondului locativ
Noua structură va include următoarele posturi: muncitor necalificat, zidar (șamotor), zidar (restaurator), electrician (construcții civile și industriale), instalator (rețele termice și sanitare), tâmplar (manual, ajustor, montator) și tinichigiu (în construcții).
„Având în vedere preluarea activității de administrare a fondului locativ și spațiilor cu altă destinație, propunem următoarele măsuri: modificarea structurii aparatului de specialitatea a primarului municipiului Botoșani, după cum urmează: înființarea Compartimentului Administrare a Fondului Locativ și spații cu altă destinație, cu 6 posturi, în subordinea Serviciului Patrimoniu, Mobilitate Urbană”, se arată în proiectul de hotărâre.
Posturile urmează să fie scoase la concurs în cel mai scurt timp, având în vedere că în câteva luni se estimează finalizarea procesului de dizolvare al societății Locativa.
Societate desființată pe motive economice
Această reorganizare vine pe fondul desființării societății Locativa, o decizie luată de consilierii locali în decembrie 2023. Conform primarului, procesul de dizolvare a fost determinat de dificultăți economice, iar ultimele trei rapoarte financiare ale societății arătau o evoluție negativă a activității acesteia. De atunci, angajații Locativa în frunte cu directorul Cătălin Flutur, fost primar și consilier PNL, au făcut tot felul de demersuri pentru a opri dizolvarea, însă fără succes.