Zeci de botoșăneni au descoperit că, pe lângă vizibilitate, publicitatea trebuie să respecte și legea.
Polițiștii locali au efectuat recent o serie de verificări pe mai multe străzi din oraș privind amplasarea și autorizarea mijloacelor de publicitate. Aceste controale au vizat străzile Pacea, Prieteniei, Doboșari, Marchian, Calea Națională, Împărat Traian și Bulevardul Mihai Eminescu, unde agenții economici amplasaseră diverse forme de publicitate, precum bannere ancorate de elemente de împrejmuire, steaguri, mesh-uri și panouri publicitare.
Agenți economici chemați să dea explicații pentru publicitate
În urma verificărilor, au fost transmise 21 de invitații agenților economici responsabili pentru aceste amplasamente. La sediul instituției, s-a constatat că multe dintre aceste mijloace de publicitate au fost amplasate fără autorizație de construire sau fără aviz de publicitate temporară emis de Primăria municipiului Botoșani.
„Având în vedere aspectele constatate, a fost dispusă sancționarea contravențională potrivit dispozițiilor art. 49, alin. 1, lit. a din Legea nr. 185/2013 și stabilite măsuri în funcție de mijloacele de publicitate amplasate: intrarea în legalitate dacă prevederile Regulamentului local de publicitate permit sau dezafectarea mijloacelor de publicitate ilegal amplasate, în termen de 3 luni de la momentul primirii procesului-verbal. ”, au transmis reprezentanții Poliției Locale.
Stâlpii din Botoşani curăţaţi de panouri publicitare
La sfârșitul lunii ianuarie, Municipalitatea a demarat o acțiune amplă de eliberare a orașului de panourile publicitare amplasate ilegal sau fără contract valabil.
Stâlpii rețelei de electricitate din mai multe zone au fost curățați de bannere și panouri deteriorate, iar responsabilă de aceste intervenții este Direcția Servicii Publice (DSP) care demontează structurile neautorizate și le depozitează la sediul DSP de pe strada Codrului.
Reguli clare pentru amplasarea panourilor publicitare
Pentru ca agenții economici să poată amplasa materiale publicitare în spațiul public, aceștia trebuie să consulte regulamentul de publicitate disponibil pe site-ul Primăriei, unde sunt prevăzute zonele de publicitate sau dimensiunea panourilor. Ulterior, locurile sunt atribuite prin licitație, iar costurile sunt stabilite în cadrul acestei proceduri.