vineri, februarie 7, 2025
AcasăNaționalAutostrada „Unirii” A8. A fost lansată licitația pentru al doilea tronson. Cost...

Autostrada „Unirii” A8. A fost lansată licitația pentru al doilea tronson. Cost estimat – 1 miliard de euro

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat joi lansarea licitației pentru proiectarea și execuția tronsonului 2 al Autostrăzii „Unirii” Târgu Neamț-Iași-Ungheni.

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

CNIR a transmis joi spre publicare în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice – SEAP, contractul pentru proiectarea și execuția acestui tronson și a stabilit că ofertele pot fi depuse până la data de 24 martie anul acesta.

Tronsonul 2 Târgu Frumos-Lețcani cu o lungime de 28,6 kilometri are un cost estimat de 5 miliarde lei, iar finanțarea investiției este asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport PT 2021-2027.

Potrivit CNIR, este un proiect cu o complexitate tehnică ridicată și provocări pentru constructori, pe traseu fiind prevăzute 33 de poduri și pasaje (cu o lungime totală de 7,8 kilometri/cel mai lung pasaj de 1130 de metri peste râul Bahlui), 2 tunele și 3 noduri (Nod Podu Iloaiei, Nod Lețcani, Nod la Drumul de Legătură cu DN 28).

Durata de realizare a întregului tronson 2 Târgu Frumos-Lețcani este de 46 de luni (10 pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție).

Pentru a asigura finalizarea în cel mult 14 luni a segmentului de autostradă care va funcționa ca o centură a localității Podu Iloaiei, CNIR a prevăzut acordarea punctajului suplimentar constructorului care își asumă și prioritizează acest segment cu o lungime de 4 kilometri.

În cadrul contractului vor mai fi executate:

-Drum de Legătură cu 2 benzi cu DN 28 D în lungime de 5,23 km.

-Drum de Legătură cu 4 benzi cu DN 28 în lungime de 7,6 km.

-2 parcări de scurtă durată, un spațiu de servicii tip S 3, un Centru de Întreținere și Coordonare- CIC.

Anunțul de licitație va fi vizibil în SEAP după publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

„Construirea Tronsonului 1 Moțca-Târgu Frumos (27 km), lansat în licitație pe 23 ianuarie 2025 și a tronsonului 2 Târgu Frumos-Lețcani, care asigură legătura municipiului Iași la Autostrada Moldovei -A 7 și mai departe la Autostrada Transilvaniei -A3, reprezintă obiective prioritare ale Companiei. Realizarea celor două tronsoane devine o necesitate și din perspectiva evoluției fluxurilor de trafic, în sensul creșterii acestora între Moțca și Iași”, a precizat CNIR.

Licitație lansată pentru primul tronson

Contractul pentru proiectarea și execuția primului tronson al Autostrăzii ,,Unirii” Târgu Neamț-Iași-Ungheni, între Târgu Neamț și Târgu Frumos, a fost scos la licitație în 23 ianuarie anul acesta.

Contractul pentru tronsonul I Târgu Neamț (Moțca)-Târgu Frumos are o valoare estimată de 6 miliarde de lei (fără TVA).

Durata de realizare este de 46 de luni, din care 10 luni pentru etapa de proiectare, respectiv 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Tronsonul 1 Târgu Neamț (Moțca) -Târgu Frumos din județul Iași are o lungime de 27 de kilometri și va avea: 36 de poduri și pasaje cu o lungime totală de 8,5 kilometri (pasajul de la km. 27 de 1100 metri), 4 tuneluri cu o lungime totală de 1,7 kilometri, 3 noduri rutiere (nod Moțca DN 24, Nod Pașcani DJ 208 și nod Târgu Frumos DN 28 B)

Pentru tronsonul 3, Lețcani-Iași (lungime 17,7 km), tronsonul 4, Iași-Golăiești (12,7 km), respectiv tronsonul 5, Golăiești-Pod Ungheni (lungime 2,77 km), ale Autostrăzii ,Unirii” documentațiile tehnice urmează să fie aprobate.

Secțiunea A8 Târgu Neamț (Moțca)-Iași-Ungheni are o lungime de 89 de kilometri (5 tronsoane) și o valoare estimată de peste 25 miliarde lei. Pe traseu sunt prevăzute peste 110 poduri și pasaje cu o lungime de 26 kilometri și 14 tuneluri cu o lungime totală de 6,7 km.

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
nori împrăștiați
-1.6 ° C
0.6 °
-1.7 °
73 %
0.9kmh
32 %
joi
-1 °
vin
2 °
sâm
2 °
Dum
2 °
lun
2 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

Spitalul a fost acreditat cu încredere redusă, dar important e că a fost acreditat, până la urmă.

EDITORIAL

Nu sunt mare fan al pretinsei emisiuni valorizatoare de talente „Românii au talent” sau, mai pe scurt, „RAT”. La ce „nivel” a ajuns, se...

EPIGRAMA ZILEI

Doamna-i a lui jumătate Și-așa o să rămână-n veci : Pentru că la greutate, El are suta, ea ... cincizeci! -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...