Ieri a fost dat în folosinţă tronsonul de Cunţa-Sălişte, care a fost dărâmat din cauza problemelor de construcţie.
Epopeea tronsonului Cunţa-Sălişte de pe Autostrada Sibiu-Orăştie a ajuns la sfârşit. Un final fericit speră conducerea Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), care a anunţat optimist reluarea traficului „o dată pentru totdeauna”. Şoseaua a intrat în reparaţii în urmă cu mai bine de un an după ce s-a descoperit apă sub asfalt şi chiar a fost nevoie ca o bucată din autostradă să fie demolată, transmite Digi 24.
Cu câteva ore înainte de redeschiderea traficului pe lotul de 22 de kilometri dintre Cunţa şi Sălişte muncitorii trasau ultimele marcaje şi montau panouri. „Avem o şosea, un drum complet de 22 de kilometri. Va fi deschis traficul o dată pentru totdeauna”, a declarat Cătălin Homor, directorul CNADNR, care a adăugat că „în momentul de faţă nu există alunecări de teren care să ridice un semn de alarmă”.
Şoferii pot circula acum de la Sibiu până la Orăştie pe autostradă, numai că acestea reclamă că „denivelările au rămas”.
Tronsonul a fost închis în septembrie 2015, după ce apa s-a infiltrat în corpul autostrăzii, iar carosabilul s-a surpat.
Autostrada a fost inaugurată în noiembrie 2014, de Victor Ponta, cu două zile înainte de turul doi al alegerilor prezidenţiale. Constructorul a atras atunci atenţia că lucrările nu sunt gata. Zece zile mai târziu apăreau şi primele fisuri în asfalt.
În câteva luni jumătate de kilometru de autostradă s-a prăbuşit. Tronsonul Cunţa Sălişte a fost închis, iar contractul cu firma de construcţii a fost reziliat. Autorităţile au promis că în două luni şoseaua va fi reparată. A fost nevoie de 13 luni.
„Toată lumea a greşit. Toată lumea, începând cu studiul de fezabilitate, care a fost foarte prost făcut, trecând pe la proiectarea realizată odată cu realizarea lucrării, nu înainte şi terminând cu constructorul”, a afirmat Nicolae Boţu, profesor la Universitate de Construcţii din Iaşi.
Compania de Drumuri a recunoscut că au fost peste 300 erori în construcţia celor 22 de kilometri de drum. Constructorul – consorţiul italienilor de la Impregilo şi Salini ar fi folosit materiale de proastă calitate şi ar fi lucrat în condiţii meteo nefavorabile. Cu toate acestea, autorităţile române nu au luat nicio măsură împotriva drumarului italian. Dimpotrivă, a achitat cei aproape 183 de milioane de euro, cât costă şoseaua.
Tronsonul dintre Sălişte şi Cunţa a fost reparat de CNADNR, cu proprii angajaţi. Nota de plată a fost de cinci milioane de euro. CNADNR susţine că a folosit banii din garanţia depusă de constructor.