miercuri, ianuarie 15, 2025
AcasăAdvertorialCum este reglementată publicitatea în industria gamblingului, în 10 țări europene. Situația...

Cum este reglementată publicitatea în industria gamblingului, în 10 țări europene. Situația din România, cu implicații pentru locuitorii din Botoșani  

Legislația privind publicitatea jocurilor de noroc are un rol crucial în protecția oamenilor, în special a minorilor și a celorlalte grupuri vulnerabile. În întreaga lume, guvernele au încercat să promoveze normative și regulamente specifice care să inducă un echilibru între promovarea jocurilor de noroc și impactul negativ asupra consumatorilor. Această legislație se referă atât la mediile tradiționale de publicitate, cum e televiziunea și radioul, cât și la platformele digitale, ca Jucătorul.ro (o platformă dedicată recenziilor corecte pentru utilizatorii de cazinouri online) sau rețelele sociale, într-un efort de a ține pasul cu evoluția tehnologiei și a schimbării comportamentului de consum al oamenilor.

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

În Europa, Directiva Serviciilor Mass-Media Audiovizuale (DSMAV), elaborată de Comisia Europeană, este cea care reglementează, la nivelul întregii UE, cadrul general pentru realizarea publicității, inclusiv a celei specifice cazinourilor și jocurilor de noroc. Această Directivă a impus standarde unitare pentru publicitate, pentru consolidarea protecției publicului și prin acordarea unei atenții speciale siguranței celor mai vulnerabile persoane, cum ar fi minorii, dar și alte categorii de persoane: seniorii, dependenții de jocuri, persoanele sărace, etc.

Cu toate acestea, multe țări europene, inclusiv cele din afara Uniunii Europene, au adoptat legislații naționale specifice, care impun restricții suplimentare asupra publicității pentru jocurile de noroc. Astfel, în ciuda faptului că în foarte multe țări publicitatea în domeniul jocurilor de noroc reprezintă o activitate legală și reglementată, există și state care au apelat la restricții mai severe.

Concret, la nivelul celor 50 de state europene, există trei tipologii de reglementări legislative, bine-definite, privind publicitatea din domeniul gamblingului:

  1. Publicitate permisă, cu unele restricții
  2. Publicitate interzisă parțial, cu prevederi legislative mai stricte pentru advertiseri
  3. Publicitate interzisă total

 

Situația pe țări:

 

Norvegia. Legea norvegiană permite publicitatea pentru jocuri de noroc, dar țara are o interdicție standard privind publicitatea care-i vizează minori. Acum 5 ani, Parlamentul norvegian a adoptat un amendament la Legea audiovizualului care limitează publicitatea la jocurile de noroc pe TV.

 

Islanda. Această mică țară nordică, insulară, a instituit o interdicție parțială pentru publicitatea la jocuri de noroc. Condițiile principale pentru agențiile de publicitate sunt ca acestea să realizeze promovări exclusiv în limba islandeză și să reflecte cât mai clar interesul comercial. Publicitatea este interzisă și aici minorilor.

 

Finlanda. Legislația finlandeză interzice publicitatea în timpul emisiunilor radio, la TV, precum și în timpul filmelor, dacă acestea pot fi vizionate/ascultate de către minori. De asemenea, publicitatea fizică este interzisă în toată țara, cu excepția sălilor de jocuri, a cazinourilor sau a hipodromurilor.

 

Polonia. Guvernul polonez a instituit o interdicție parțială a publicității. Restricțiile sunt stabilite pentru publicitatea la pariuri, cazinouri și unități de jocuri de noroc. A fost interzisă publicitatea pentru jocurile de cărți, cele cu zaruri și pentru aparatele de păcănele.

 

Germania. La fel ca în Polonia, nemții au interzis parțial publicitatea. Astfel, publicitatea la jocurile de noroc este interzisă la TV și pe internet, însă autoritățile de reglementare pot acorda anumite permisiuni speciale operatorilor de loterie, pariuri sportive și curse de cai. De asemenea, este interzisă publicitatea pariurilor sportive înainte sau în timpul transmisiunilor TV în direct ale evenimentelor sportive.

 

Marea Britanie. În Regatul Unit se observă o abordare mai liberală a publicității, ea fiind parțial interzisă. Autoritatea de reglementare de aici interzice promovarea jocurilor de noroc într-un mod care ar putea atrage minori sau care sugerează că jocurile de noroc pot fi o soluție la problemele financiare. De curând însă, autoritățile au luat decizia de a limita la două lire sterline suma pe care tinerii sub 25 de ani o pot juca pe o singură rotire la păcănele.

 

Cipru. Această țară insulară interzice parțial publicitatea pentru jocuri de noroc. Astfel, reclamele din acest domeniu sunt interzise la radio și TV între orele 6.00 și 11:00, precum și în timpul programelor pentru copii. De asemenea, este interzisă atragerea de personalități celebre pentru a arăta că au obținut succes datorită jocurilor de noroc.

 

Spania. Regatul Spaniol permite publicitatea, tu cu unele restricții privind minorii. În plus, autoritățile au instituit măsuri de consolidare a protecției consumatorilor și de responsabilizare a practicilor asociate jocurilor de noroc. Astfel, timpul de afișare a anunțurilor de profil este limitat.

 

Italia. În frumoasa țară peninsulară publicitatea pentru jocurile de noroc este parțial interzisă. Toate produsele și serviciile asociate jocurilor de noroc sunt oprite de la promovare pe internet, la radio sau pe TV, loteriile naționale fiind singurele excepții. Interdicția include plasarea produsului, organizarea de evenimente cu premii ce conțin produse, publicitate directă și indirectă prin intermediul rețelelor sociale, etc.

 

România. În țara noastră Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc (ONJN) este responsabil de reglementarea industriei jocurilor de noroc, inclusiv a aspectelor legate de publicitate. Legislația românească interzice parțial reclamele la jocuri de noroc, impunând cerințe mai stricte pentru protecția minorilor. ONJN a stabilit norme clare cu privire la conținutul și modalitățile de publicitate permise: aceasta trebuie să includă mesaje de avertizare privind riscurile dependenței de jocuri de noroc și să promoveze jocul responsabil. De asemenea, spre deosebire de alte țări, publicitatea la pariuri este permisă în timpul difuzării evenimentelor sportive, operatorii fiind obligați să afișeze numărul de serie și numărul de licență.

 

În ceea ce privește județul Botoșani, publicitatea la jocurile de noroc a influențat în mod evident comunitatea locală și jucătorii pasionați, prin stimularea și mai mare a interesului pentru pariuri și cazinouri online. Pe de o parte, campaniile publicitare derulate sprijină micile afaceri locale, generând venituri din investiții directe în diverse sectoare, inclusiv IT și marketing. Pe de altă parte, expunerea frecventă a normalizat comportamentele riscante, crescând riscul de dependență, în special în rândul tinerilor și grupurilor vulnerabile. În acest context, cade în sarcina autorităților botoșănene și a platformelor de cazinouri să echilibreze beneficiile economice cu măsuri de prevenire a efectelor negative ale jocurilor de noroc, promovând responsabilitatea.

 

Sursa foto: Unsplash.com

 

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer acoperit de nori
3.7 ° C
3.8 °
3.3 °
57 %
2.1kmh
92 %
mie
4 °
joi
2 °
vin
4 °
sâm
5 °
Dum
8 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Miile de oameni de la mitingul AUR din Botoșani erau mai puțini, dar a fost și frig, e drept.

EDITORIAL

Cu siguranță Hollywood-ul reprezintă pentru mulți actori americani sau nu, un pisc înalt și luminos, un țel în viață, un ideal mult râvnit. De-a...

EPIGRAMA ZILEI

Nene Iancule, să știi, Că azi, „letrele” pierdute Nu se pun la pălării Ci la ... dosărel, cusute!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...