duminică, decembrie 29, 2024
AcasăLocalBotoşănenii care-și fac asigurări de viață vor fi raportați direct la ANAF...

Botoşănenii care-și fac asigurări de viață vor fi raportați direct la ANAF de la 1 ianuarie 2025

Firmele de asigurare sunt obligate, de la 1 ianuarie 2025, să raporteze la ANAF, semestrial, persoanele care au contractat asigurări de viață, precum și alte tipuri de asigurări. Este vorba despre prevederile din OUG 125/2024.


Redirecționează 20% din impozitul pe profit al companiei.

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat.

Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro

*Baza legală poate fi consultată AICI.


Nerespectarea obligației de raportare se va sancționa contravențional cu amendă de la 20.000 lei la 100.000 lei.

În preambulul acelei ordonanțe scrie că astfel se respectă art. 5 din Directiva 2010/24/UE privind asistența reciprocă în materie de recuperare a creanțelor legate de impozite, taxe și alte măsuri și este necesar ca Agenția Națională de Administrare Fiscală să colecteze date referitoare la asigurările de viață și alte produse financiare încheiate de persoanele fizice rezidente pe teritoriul României.

ANAF va putea să pună poprire pe conturile respective

Specialiștii cu care HotNews.ro a discutat au spus că sunt multe cazuri în care românii primesc amenzi de circulație în afara țării pe care nu le plătesc. Când autoritățile de-acolo fac pași în sensul recuperării sumelor, constată că nu au ce recupera, iar apoi și-au pus întrebarea dacă au asigurări de viață.

Codul civil românesc interzice poprirea pe asigurările de viață. Totuși, având în vedere că banii intră într-un cont bancar, ANAF poate impune poprire. Este ca la salariu, unde la angajator se pune poprire pe o treime din el, dar pe contul bancar nu există limitarea, deoarece se consideră că acolo pot intra orice fel de sume de bani.

Comisia Europeană a cerut României să respecte mecanismul de recuperare a creanțelor

“Prin intermediul platformei EU Pilot, Comisia Europeană a solicitat României informații referitoare la punerea în aplicare a art.51 din Directiva 2010/24/UE privind asistența reciprocă în materie de recuperare a creanțelor legate de impozite, taxe și alte măsuri, fiind deschis Dosarul EU Pilot EUP(2023)10407”, spunea recent Ministerul Finanțelor.

Concret, Comisia Europeană a solicitat clarificări detaliate cu privire la accesul la informațiile referitoare la asigurările de viață și alte produse financiare și la posibilitatea furnizării unor astfel de informații care ar putea să facă obiectul asistenței la recuperare.

Consecința negestionării adecvate a cerințelor Comisiei, arată Finanțele, poate conduce la riscul declanșării unei acțiuni în constatarea neîndeplinirii obligațiilor de stat membru (procedură de infringement).

În prezent, ANAF cere informațiile de la ASF, dar durează prea mult

Potrivit documentului, transpunerea Directivei 2010/24/UE s-a efectuat prin modificarea Codului de procedură fiscală, aprobat prin Legea nr.207/2015, cu modificările și completările ulterioare, prevederile art.5 din Directivă regăsindu-se la art.314.

“În prezent, analizând solicitarea punctuală a Comisiei Europene legată de asigurările de viață și alte produse financiare, este de menționat faptul că organul fiscal central nu deține astfel de informații, întrucât nu beneficiază de un mecanism care să asigure colectarea acestora de la entitățile aflate în sfera de supraveghere a Autorității de Supraveghere Financiară, astfel încât să dea curs solicitărilor formulate de autoritățile competente din alte state membre cu privire la asistența la recuperare. În cazul în care sunt solicitate astfel de informații, pentru a putea da curs solicitării, ANAF, ar trebui să se adreseze punctual ASF pentru a intra în posesia datelor cerute, ceea ce conduce la un termen îndelungat de răspuns”, mai spune MF.

În acest context, spune instituția, pentru a se da curs cu celeritate oricărei solicitări de cereri de informații privitoare la asigurările de viață și alte produse financiare formulate de autoritățile fiscale din celelalte state membre, prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 125/2024 s-a creat cadrul juridic pentru raportarea de către toate entitățile care emit și gestionează asigurări de viață sau alte produse financiare a informațiilor despre aceste produse către Agenția Națională de Administrare Fiscală, fiind completate în acest sens prevederile Codului de procedură fiscală.

Prima raportare se va realiza la finalul primului semestru din 2025

Mecanismul urmeazã sã intre în vigoare cu data de 1 ianuarie 2025, prima raportare urmând sã se realizeze la finalul primului semestru din anul 2025, “raportarea fiind semestrială astfel încât să nu fie reglementatã o sarcină administrativă excesivă pe seama adresanților normei juridice”.

Subsecvent normei primare, în termen de 60 de zile, prin ordin comun al președintelui ANAF și al președintelui ASF, vor fi stabilite tipurile de asigurări de viață și alte produse financiare care fac obiectul obligației de raportare, conținutul informațiilor, formularul utilizat de entitățile raportoare și termenele limitã ale raportării.

„Opțiunea, atât a ordinului comun cât și a termenului de 60 de zile în interiorul căruia acesta urmează să fie emis, a avut în vedere identificarea cât mai clară alături de autoritatea de reglementare în domeniu, a tipurilor de produse financiare care să facă obiectul obligației raportării din perspectiva posibilității ulterioare a executării acestora, ținând seama de faptul că nu toate aceste produse pot face obiectul executării silite”, spune Ministerul Finanțelor.

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
câțiva nori
1.7 ° C
1.7 °
1.6 °
96 %
1.9kmh
22 %
Dum
2 °
lun
6 °
mar
9 °
mie
11 °
joi
10 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Pentru Moș Crăciun, poate dă ceva mai mult la patrioți.

EDITORIAL

Noul Guvern USL a trecut de la teorie la practică, având în frunte pe același individ ce se face vinovat de toate nenorocirile pe...

EPIGRAMA ZILEI

La-nceput a fost cuvântul Apoi strângerea de mână Dar le înghiți pământul Și-apăru ... țeapa română...   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...