Un pas înainte pentru infrastructura Moldovei. CNAIR a încheiat contractul pentru construirea unui nou pod pe DN 29A între Vârfu Câmpului și Zvoriștea.
Redirecționează 20% din impozitul pe profit al companiei.
Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat.
Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro
*Baza legală poate fi consultată AICI.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat un contract de 43 de milioane de lei cu asocierea condusă de Freyrom pentru construcția unui nou pod peste râul Siret, pe DN 29A, care leagă județele Suceava și Botoșani. Acest pas important vine după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins o contestație depusă de ARL Cluj, parte a grupului Strabag.
De la pod istoric la infrastructură modernă
Podul actual de la Zvoriștea, construit în 1933, a ajuns într-o stare avansată de degradare și nu a beneficiat de reabilitări majore în cei 91 de ani de utilizare. CNAIR, prin Regionala de Drumuri și Poduri Iași, a obținut finanțare europeană nerambursabilă pentru proiect, acoperind 40% din costuri prin Programul Transport.
Detaliile proiectului
Noul pod, cu o lungime de 173 de metri și o lățime de 11,5 metri, va include cinci deschideri. Partea carosabilă va avea o lățime de 7,8 metri, fiind completată de două trotuare de câte 1,6 metri fiecare. Construcția se va baza pe un tablier din grinzi prefabricate din beton și un arc metalic, asigurând o structură modernă și rezistentă.
„Acest proiect este esențial pentru asigurarea siguranței și continuității traficului între județele Suceava și Botoșani,” au declarat reprezentanții CNAIR.
Provizoriu, dar sigur – soluția pentru traficul rutier
Pe durata lucrărilor, traficul rutier va fi deviat pe o variantă provizorie amplasată în aval de podul actual. Această soluție temporară va include un traseu de 340 de metri, care va traversa râul Siret printr-un pod provizoriu de 90 de metri lungime și 5 metri lățime. Podul provizoriu va fi realizat cu un tablier mixt din grinzi de oțel și placă de beton, oferind siguranță și funcționalitate pe toată perioada construcției.
Un proces disputat, dar finalizat
Lansată în martie 2024, licitația pentru proiect a atras șapte oferte. În august, CNAIR a desemnat câștigător consorțiul Freyrom-Procons-Inginerie Drumuri și Poduri-Integrated Solutions, cu o ofertă de 43,5 milioane de lei. Contestatarul ARL Cluj a susținut că oferta câștigătoare a avut un preț „neobișnuit de scăzut”, comparativ cu estimarea de 70 de milioane de lei a CNAIR. CNSC a respins însă contestația, permițând semnarea contractului.
Construcția noului pod este așteptată să înceapă în curând, marcând un nou capitol pentru infrastructura rutieră din regiune.