În calitate de angajator, relația ta cu angajații trebuie să fie una foarte bună deoarece echipa este motorul întregii tale afaceri. Dacă angajații tăi sunt mulțumiți și vin cu drag la muncă în fiecare zi, tu vei avea doar de câștigat din acest lucru. Acest lucru implică și înțelegerea problemelor lor personale și acordarea susținerii în momentele mai delicate. În articolul de azi vom discuta despre trei modalități prin care poți fii alături de echipa ta și cum poți arăta că și companiei îi pasă.
Iată 3 soluții pentru a le arăta angajaților că îți pasă de ei:
- Acordarea posibilității de lucru de acasă și crearea unui program flexibil
Uneori, oferirea unui program flexibil și posibilitatea de a lucra de acasă este mai mult decât suficient pentru angajații tăi pentru a-i sprijini cu dificultățile cu care se confruntă zi de zi. Viața personală a fiecăruia poate aduce momente dificile care cer mai multă flexibilitate, indiferent că este vorba despre o boală în familie, probleme de sănătate personale, sau alte situații neprevăzute. Oferă angajaților posibilitatea de a lucra de acasă atunci când circumstanțele personale o cer. Acest lucru nu doar că va reduce stresul asociat cu deplasarea la birou, dar le va permite să-și gestioneze mai bine timpul și prioritățile personale. De asemenea, poți implementa un sistem prin care să le oferi oportunitatea de a-și alege intervalul orar de muncă sau să ia pauze mai lungi pe care să le recupereze ulterior pentru a rezolva probleme personale. Nu ui idee cât de mult poți ajuta pe cineva făcând chiar și aceste lucruri mici.
- Acordarea sprijinului financiar în cazul nașterii unui copil în familie
Nașterea unui copil este un moment important și emoționant, dar poate aduce și o serie de provocări financiare. Ca manager, poți sprijini angajații care trec prin această schimbare semnificativă oferindu-le stimulente financiare precum stimulentul de inserție, un ajutor destinat părinților care se întorc la muncă înainte de finalizarea concediului pentru creșterea copilului. Găsești toate informațiile de care ai nevoie legate de legea pentru stimulentul de inserție pe blogul pluxee.ro pentru a-ți informa angajații aflați în această situație. În plus, poți oferi beneficii adiționale, precum asistență pentru îngrijirea copilului, vouchere de cumpărături pentru bebeluși sau chiar parteneriate cu creșe și grădinițe. Astfel de inițiative arată că organizația este preocupată de echilibrul între viața profesională și personală a angajaților.
- Comunicarea deschisă și suportul emoțional
Uneori, cea mai importantă formă de sprijin este cea emoțională. Dacă un angajat trece printr-un moment greu, cum ar fi pierderea unei persoane dragi sau o problemă de sănătate, este esențial să îi arăți că îi oferi sprijinul tău sincer și că ești dispus să-l asculți. Încurajează discuțiile deschise despre provocările personale și arată empatie Cum îți poți arăta susținerea pentru angajații tăi atunci când trec prin momente delicate și înțelegere, fără însă a fi intruziv. În plus, ai putea chiar să oferi posibilitatea angajaților de a avea acces la consiliere psihologică sau coaching profesional. Aceste servicii pot fi extrem de valoroase în momentele de stres sau anxietate, iar tu îți vei putea ajuta angajații să treacă mai ușor prin dificultăți și vei cultiva un climat de încredere și respect reciproc.
În final, este important să știi cum să-ți arăți susținerea pentru angajații tăi și cum să fii alături de ei în momentele dificile. La finalul zilei, angajații care se simt susținuți și înțeleși sunt cei care vor performa mai bine și vor rămâne loiali pe termen lung.